Obserwatorzy

"Bądź ze mną szczęśliwa" Iwona Sobolewska

Wydawnictwo Dragon
Stron: 304
Data wydania: 17.06.2020 r.


Anka uczy się w liceum i trenuje boks. Jest wygadana, twarda, czasem bezczelna. To tylko pozory. Niedawno wydarzyło się coś, co ją złamało. Dziewczyna czuje się winna tragicznej śmierci starszego brata. Zamyka się w sobie, a jedyny dotyk, jaki toleruje, to bokserskie ciosy. Nie potrafi zapomnieć. Nie potrafi sobie wybaczyć…
Igor po kilku latach wraca do rodzinnego miasta. Wciąż myśli o pewnej dziewczynie z przeszłości, która kiedyś była mu bliska. Kiedy jednak znów się spotykają, okazuje się, że ona bardzo się zmieniła. I że nie zamierza wpuścić go z powrotem do swojego świata…

New adult w pełnej krasie. Młodzi bohaterowie z bagażem traumatycznych doświadczeń, który muszą dźwigać samotnie, do czasu kiedy na nowo nie odkrywają siebie. Tematycznie trudna — Anka zmagająca się z przygniatającym poczuciem winy, które doprowadza do niekontrolowanych ataków paniki, Igor będący workiem treningowym dla ojczyma, jednak napisana w sposób, który nie przygniata i nie mamy poczucia, że za dużo dramatu na tak krótką książkę. Jest równowaga między tym, co złe, a tym, co dobre. Mimo całego bólu optymistyczna, idealna na wakacje. Pokazuje, że chociaż niejednokrotnie dostajemy w kość, to trzeba przeciwnościom dzielnie stawić czoła, bo zawsze jest powód, by żyć dalej.

Minusy widzę dwa, po pierwsze dziewczyny są niezwykle seksowne, piękne, kobiece, a mężczyźni wysportowani, przystojni, no cóż, trochę to wszystko zbyt idealne, dla mnie zgrzyt. Drugim minusem było przedstawienie rodziców (tych biologicznych) Igora, rozumiem, że autorka postawiła na kontrast, co jej wyszło, jednak jak dla mnie ten kontrast jest za duży, ona materialistka, on ojciec na ranę przyłóż. Nie, mnie to nie leży, ale co osoba to zdanie, więc zawsze warto mieć swoje.

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Dragon.

Komentarze

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.