Obserwatorzy

"Bliżej niż myślisz" Ewa Przydryga. Przedpremierowo.

Wydawnictwo Muza S.A.

Stron: 320
Data wydania: 20.05.2020 r.


Ostatnio trafiam na same thrillery psychologiczne (nie o wszystkich piszę) i do większości nie mam do czego się przyczepić. To chyba dobrze prawda? "Bliżej niż myślisz" to moje pierwsze spotkanie z Ewą Przydrygą, bardzo udane zresztą.

Nika Wermer, właścicielka niewielkiego pensjonatu w Gdyni, wierzy, że była świadkiem morderstwa. Kobieta natychmiast dzwoni po policję. Jednak wezwany na miejsce funkcjonariusz kwestionuje jej zeznania. Wskazany przez nią pokój wygląda na niezamieszkany, zniknęło również nagranie z monitoringu. Widząc brak zainteresowania ze strony policji, Nika sama postanawia dotrzeć do prawdy. Kim była tajemnicza dziewczyna? Kto ją zabił? Czy mordercą jest ktoś, kogo zna?



Od początku książki podobało mi się to, jak jest prowadzona, opuszczony pensjonat, którego właścicielka sama szuka ucieczki. Od swojego małżeństwa, rodziny, przeszłości, w której prześladował ją stalker, co w końcu doprowadziło do tragedii. Tajemnicza kobieta, która nagle znika i nie pozostaje po niej żaden ślad, czy na pewno? Czy człowiek może zniknąć, tak jakby go nigdy nie było? W „Bliżej niż myślisz” sporo jest tajemnic, a droga do ich odkrycia nie będzie taka prosta.


Autorka pod głównym wątkiem domniemanego morderstwa ukryła wiele innych tematów, toksycznych relacji, które na chwilę odciągają od głównego wątku i budują napięcie, zmuszają do szukania powiązań, uzupełniają fabułę, tłumaczą pewne zachowania Niki. W tej książce nic nie jest pozostawione przypadkowi, cokolwiek autorka poruszyła, dokańcza, a finał dopina powieść na ostatni guzik. Takie powieści bardzo dobrze się czyta i kiedy przewracamy ostatnią stronę, nie ma poczucia, że czegoś tu zabrakło.

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Muza S.A.

Komentarze

  1. Już niebawem z ogromną ciekawością zabieram się za lekturę tej książki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Na razie chcę przeczytać Zatrutkę tej autorki.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam ją w planach, a Twoja recenzja tylko utwierdziła mnie w tym, że nie będę tego żałować.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.