Obserwatorzy

Prawda przychodzi nieproszona. Magdalena Majcher.


Wydawnictwo Pascal
Cykl: Osiedle Pogodne tom I
Stron: 400
Data wydania: 15.01.2020 r.

Lubię być zaskakiwana (kto nie lubi?) dlatego z chęcią sięgam po książki Magdaleny Majcher.

Zajrzyj za zamknięte drzwi luksusowych domów!Osiedle Pogodne – poznaj jego tajemnice.
Magdalena starannie ukrywa swoją przeszłość przed światem. Sama nie wie już, co jest prawdą, a co kłamstwem. Nie radzi sobie z nasilającymi się zaburzeniami lękowymi i naciskami męża, aby zdecydowali się na dziecko. Magdalena musi wreszcie skonfrontować się z samą sobą i historią swojej rodziny.
Co tak naprawdę wydarzyło się w jej rodzinnym domu?

Nerwica lękowa, napady lęku tak silne, że powodują utratę świadomości, zaburzenia czynności serca. Paraliżujący strach, nad którym nie ma kontroli, o podłożu w przypadku głównej bohaterki „Prawda przychodzi nieproszona” tkwiących głęboko w traumie z dzieciństwa. Autorka biorąc na warsztat właśnie tę chorobę, pokazała ją bardzo szeroko. Nie tylko to jak destrukcyjne wpływa ona na chorego, ale i na osoby z jego otoczenia, na pracę, na kontakty, życie towarzyskie. Jak trudno żyć z myślą, że jest się psychicznie chorym, może gorszym? Wariatem?

Magdalena Majcher pokazała walkę — wzloty i upadki swojej bohaterki, chęć zmian, a jednak odejście, bo nie ma leku działającego od razu, zmiany w myśleniu, powroty. Pokazała, jak ważne jest stopniowe przepracowanie tego, co bolesne i, ze w takich momentach człowiek nie powinien być sam.




Autorka przyzwyczaiła mnie do takiego przekazywania historii, że za każdym razem staje się jej częścią. Emocje, które towarzyszą bohaterom, towarzyszą również podczas lektury. W „Prawda przychodzi nieproszona” nie brakuje toksycznych relacji, takich na pierwszy rzut oka poprawnych, a tak naprawdę wyniszczających.


„Prawda przychodzi nieproszona” nie jest powieścią jak ich wiele i na pewno myśli się o niej dłużej niż tylko chwilę po zakończeniu. Polecam.


Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Pascal oraz Magdalenie Majcher.

Komentarze

  1. Z ogromną niecierpliwością czekam na swój egzemplarz tej książki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba nie pozostaje mi nic innego jak sięgnąć po tę ksiażkę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam w planach zapoznanie się z twórczością tej autorki, słyszałam o niej bowiem wiele dobrego ;). Może nawet zacznę od tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Autorka pisze bardzo wartościowe powieści i wierzę, że powyższa też taka jest.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.