Obserwatorzy

Wigilijny pech. Magdalena Kubasiewicz.


Wydawnictwo W.A.B.
Stron: 320
Data wydania: 27.11.2019 r.

Do książki „Wigilijny pech” podeszłam z nastawieniem, że w lekki i komediowy sposób wprowadzę się w atmosferę świąt Bożego Narodzenia. Pewnie by się to udało, gdyby nie ogrom dramatów, jakie autorka mi zaserwowała. W „Wigilijnym pechu” znajdziemy właściwie wszystko — ślub (prawie) jak z bajki, demoniczną teściową, bunt nastolatków, niespełniona miłość sprzed lat oraz bardzo skomplikowane relacje rodzinne (na każdej możliwej linii). Wszystko to skąpane w totalnym przed wigilijnym szaleństwie czystych okien. 

Z bohaterkami, bo dominują tu kobiety, też mam pewien problem. Nakreślone są dobrze, każda z nich ma swój charakter, jest inna, ale ja nie potrafiłam się z nimi utożsamiać, współczuć czy się z nimi cieszyć. Jedyne nastoletnia Iza wzbudziła we mnie emocje. Chociaż chyba bardziej sytuacja, w jakiej młoda dziewczyna się znalazła, między matką (przedstawioną w najgorszym możliwym świetle) i rodziną drugiej żony swojego taty, u której ma spędzić święta. Tytułowy pech głównej bohaterki DiDi też nie wywołał u mnie uśmiechu, może mam po prostu inne poczucie humoru? No nie bawiły mnie te sytuacje, a refleksji też nie wzbudziły.

Ogólnie książka mnie przytłoczyła i chyba dlatego nie odebrałam jej pozytywnego charakteru.

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu W.A.B.

Komentarze

  1. Ciekawe czy mnie by się spodobała ? Super recenzja, wiem czego się spodziewać, a jednocześnie chcę przeczytać. Będę obserwować dalsze opinie o książkach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam straszną ochotę na tę książkę :(. Czytałam tę autorkę w zbiorze "Harda Horda" i bardzo przypadło mi do gustu jej opowiadanie. Teraz będę musiała się zastanowić, ale zapisuję tytuł i będe o nim pamiętać w czarną godzinę .

    OdpowiedzUsuń
  3. A taka ładna okładka...no trudno, też się nie pokuszę;)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To ja chyba podziękuję :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.