Obserwatorzy

Choinka cała w śniegu. Joanna Szarańska.

Wydawnictwo Czwarta Strona
Stron: 368
Data wydania: 368

W „Choince całej w śniegu” magia grudniowych świąt zadziała raz jeszcze, bo jeżeli nie wtedy, to kiedy uwierzyć, że spełnią się wszystkie życzenia? W bloku przy ulicy Weissa prym wiedzie pani Michalska – dozorczyni zawsze gotowa służyć pomocą. Mieszkańcy przychodzą do niej po rady i wsparcie, a kiedy nadchodzi ten niezwykły czas, to jej najbardziej zależy na tym, by sąsiedzi byli sobie bliscy jak rodzina. Zanim jednak wszyscy zaczną świętować, muszą wyjaśnić sobie kilka spraw. Pomoc potrzebującym nie tylko ich zjednoczy, ale i sprawi, że odkryją w końcu, co jest naprawdę ważne. W codziennym zabieganiu warto na chwilę przystanąć i zachwycić się magią świątecznego drzewka. Blask lampek choinkowych, iskrzący się biały puch za oknem, spotkania i rozmowy z najbliższymi…


Trzecie i chyba ostatnie spotkanie z mieszkańcami bloku przy ul. Weissa. Żal tym bardziej że choć „Choinka cała w śniegu” jest częścią zimowej serii Joanny Szarańskiej, to zdecydowanie różni się od poprzednich. Klimat, czas i bohaterowie właściwie są niezmienni, kolejny raz spotykamy Zuzę, Kajtka, p. Michalską czy mamę Kwiatek, ale sposób, w jaki ta powieść jest napisana, mocno ją wyróżnia. Autorka nie gubi swojego komediowego pazura, który jest jej znakiem rozpoznawczym, jednak w „Choince” jest więcej emocji, sytuacji chwytających za serce. Nie zdarza mi się to często, ale kilka razy otarłam łzę wzruszenia. I powiem szczerze, że podoba mi się właśnie taka, dojrzała wersja Joanny Szarańskiej. Mimo iż powieść rozgrywa się w czasie około bożonarodzeniowym, to spokojnie można czytać cały rok. Polecam!

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona oraz autorce Joannie Szarańskiej.

Komentarze

  1. Planowałam ją przeczytać w okresie świątecznym, ale się nie udało, więc cieszę się, że można ją czytać także w ciągu roku. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mam kompletnie ochoty teraz na taką powieść, ale nie skreśla jej całkowicie.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja tam lubię sięgać po takie książki przez cały rok- nie tylko w okolicy Bożego Narodzenia...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.