Obserwatorzy

Odkąd Cię poznałam. Iwona Sobolewska. Recenzja patronacka.

Wydawnictwo DRAGON
Stron: 320
data wydania: 2.10.2019 r.

Nie wiem jak na Was, ale na mnie jesień działa depresyjnie, dlatego czytam skrajne gatunki — od mrocznych i krwawych kryminałów, po lekkie młodzieżówki. A „Odkąd Cię poznałam” pod piękną i pastelową okładką skrywa ciekawe wnętrze 🙂

Blanka jest inna niż większość jej koleżanek, wypadek, w którym zginęła jej matka, spowodował, że dziewczyna wybudowała wokół siebie mur i nie pozwala się nikomu do siebie zbliżyć. Nawet wśród znajomych nadal pozostaje na uboczu. Wkrótce do ich paczki dołącza Aleks, równie zamknięty w sobie, jak Blanka. Mimo iż oboje nie darzą się sympatią, to chłopak o niebieskich oczach wciąż jest gdzieś w pobliżu. Ich początkowa antypatia powoli przeradza się w miłość, a wtedy Aleks znika.

„Odkąd Cię poznałam” to w gruncie rzeczy pozytywna historia, bo choć ogólnie przepełniona bólem po stracie jednej z najważniejszych osób dla każdego człowieka, pozostawia nadzieję, że mimo wszystko można, a nawet trzeba ułożyć sobie szczęśliwie dalsze życie. 
Książka jest pisana z perspektywy Blanki, a każdy kolejny rozdział poprzedza kilkanaście zdań (czasem to dialog, czasem po prostu wspomnienie) w czasie teraźniejszym, które łączą się z bieżącą akcją z przeszłości. Jest to o tyle ciekawe, że możemy na te kilkanaście stron poczuć się główną bohaterką i przeżyć jej życie. To, co mnie w książce zaskoczyło i również urzekło to relacja Blanki z ojcem, bo często w przypadku nastolatek czy nastolatków relacje na linii rodzic — dziecko są zaburzone, a to przez bunt, czy „dorosłość”, a u Iwony Sobolewskiej mamy zgodę, zrozumienie i wzajemny szacunek. Pewnie nie bez znaczenia jest fakt, że dziewczyna jest wychowywana tylko przez ojca, dlatego tyle w ich codzienności rodzinnego ciepła.

„Odkąd Cię poznałam” jest powieścią zdecydowanie dla młodszych niż ja osób, problemy nastolatków, pierwsze miłości, obieranie drogi życiowej — te rzeczy są już dawno za mną, dlatego ciężko mi się z nimi utożsamiać (już chyba bliżej mi do ojca Blanki niż do niej samej), a jednak książka mnie wciągnęła :) Zabrała na kilkanaście godzin z powrotem na szkolne korytarze i pozwoliła powspominać, jak to było, kiedy ja miałam naście lat :) Pamiętacie jeszcze te czasy? :D

Komentarze

  1. Coś czuję że, we mnie książka wzbudzi również wiele wspomnień z czasów, kiedy byłam nastolatką. A było to, niestety dość dawno temu. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię czasami sięgnąć po książki młodzieżowe, ale tak rzadko są wartościowe, e coraz rzadziej to robię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta okładka jest naprawdę piękna. Tematyka może nie do końca w moim guście, ale od czasu do czasu czytam i takie książki, chyba też po to, żeby sobie przypomnieć jak to było kiedy byłam młodsza.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.