Obserwatorzy

Legendy Archeonu. Nocne słońca. Thomas Arnold. Recenzja patronacka.



Wydawnictwo Vectra
Stron: 864
Data wydania: 15.09.2019 r.

„Nocne słońca” są moim zdaniem dużo bardziej dopracowane, w I części Thomas Arnold znalazł ścieżkę, którą tę powieść będzie prowadził, tak po kontynuacji widać, że doszlifował to, co było ogólnym zarysem.

W „Nocnych słońcach” Hagan, który poprzysiągł Venenom zemstę za zniszczenie Archeonu i śmierć Aodhana, znajduje sprzymierzeńców w postaci przedziwnej załogi statku i wyrusza w podróż ku znanym oraz mniej znanym krainom, by urzeczywistnić swój plan — odbudować potęgę upadłego kraju. Staje do walki nie tylko z wszechobecną czernią, która zdaje się zalewać cały świat, ale i zostaje zmuszony do konfrontacji z samym sobą, ze swoimi przekonaniami, wierzenia oraz lojalnością względem zmarłego księcia.

Autor niesamowicie rozbudował swoje uniwersum. Już w pierwszej części mieliśmy mapkę, jednak większość ziem była znana tylko z nazwy, teraz mamy okazję znaleźć się w nich, odkryć zwyczaje, przyrodę, poczuć klimat i przeważnie dreszcz strachu. Więcej wiemy o samych bytach, jakimi są Ano i Angor, w jaki sposób działa imeryt i dlaczego jest tak bardzo pożądany. Mnie od początku najbardziej pociągały nadnaturalne zjawiska, głównie zwierzęta czy umiejętności magów, a tego nie zbrakło — mamy kapłankę wody, kapłana czytającego w myślach, ogromne węże, „boskiego” ptaka oraz olbrzyma, z którym Hagan miał już do czynienia. Wszystko to okraszone niesamowitym poczuciem humoru. Zakończenie daje bardzo dobry wstęp do III części, która jestem przekonana, że zostawi po sobie czytelniczy niedosyt. Takie książki chce się czytać nieustannie! Polecam!

Komentarze

  1. To zdecydowanie coś dla mnie. Pierwszej części nie czytałam, ale uwielbiam fantastykę i chętnie poznam kolejny magiczny świat.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.