Obserwatorzy

Anonimowa dziewczyna. Sarah Pekkanen, Greer Hendricks

Wydawnictwo Zysk i Spółka
Data wydania: 22.10.2019 r.

Wszelkie hasła typu najbardziej wyczekiwany thriller roku 2019 to często dobry chwyt reklamowy, który ma jeden cel — przyciagnąć jak najwięcej osób, często już się na nich przejechałam, ale na szczęście w przypadku „Anonimowej dziewczyny” nie ma w nim przesady. 

Jessica Farris jest makijażystą, lubi to, co robi i jest w tym dobra. Pewnego dnia zauważa u swojej klientki zaproszenie na badanie dotyczące moralności i etyki postępowania, na które się zgłasza, zachętą jest fakt, iż to badanie jest anonimowe i dość dobrze płatne. Od chwili, gdy na ekranie laptopa ujrzy napis Witaj Badana 52, nie wie, że wkracza w grę, w której głównym rozgrywającym jest dr Shields...

„Anonimowa dziewczyna” opowiadana jest z dwóch perspektyw — badanej Jess i dr Shields, dzięki czemu mamy pełen obraz wydarzeń, ponieważ samo badanie, na które główna bohaterka się zgłasza to tylko początek, krótki test, czy dana osoba będzie nadawała się do szerszego planu, jaki ma wobec niej psychoterapeutka Lydia Schields. A jaki to plan? Tego nie zdradzę, jednak z moralnością ma niewiele wspólnego, chyba że tą podwójną.

Książka poza intrygującą fabułą, która krok po kroku ujawnia diaboliczny plan pani doktor, ma bardzo interesujących bohaterów — poza Badaną52 i prowadzącą badanie, uwikłany w ten dziwny układ jest inny psychoterapeuta Thomas, mąż Lydii. Każdy z nich coś ukrywa, choć chyba najmniej sama Jessica, ponieważ to ona staje się mimowolnym pionkiem. Tylko czy na pewno jest pionkiem?

W tej powieści nic nie jest oczywiste, granice wydają się płynne, bo kiedy jakieś wydarzenie powoli kierunkuje nasz osąd w którąś stronę, kilka zdań dalej to samo wydarzenie zaczynamy postrzegać w innym świetle. Autorki zaskakują niejednokrotnie, zwroty akcji przyprawiają o zawroty głowy, a wszystko w klimacie niedopowiedzeń, podwójnego znaczenia — totalna manipulacja, którą szczerze polecam. Jak bardzo można dać się zmanipulować? Jak bardzo zapętlić? Na te pytania znajdziecie odpowiedź dopiero pod koniec książki i to jest w niej najlepsze :)

Komentarze

  1. Jestem bardzo ciekawa tej historii, a Twoja recenzja, jeszcze bardziej zachęciła mnie do jej przeczytania.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam w moje skromne blogowe progi. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie historie, które są jednym wielkim eksperymentem.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.