Obserwatorzy

Zimny kolor nieba. Magdalena Majcher


Wydawnictwo Pascal
Stron: 432
Data wydania: 19.06.2019 r.

„Zimny kolor nieba” kolejna książka Magdaleny Majcher, w której nie brakuje emocji, trudnych i ważnych tematów, rodzących się pytań, czy teorii o to, co ja bym zrobiła? Czy moje decyzje byłby inne?

Gabriela, córka Marcjanny, Kresy zna tylko z nostalgicznych opowieści matki i babki. Nie tęskni za tym, co utracone, bo jej dom jest na Pomorzu. Brakuje jej jednak ojca, o którym matka nie chciała nawet rozmawiać. Kiedy poznaje prawdę, nie chce mieć nic wspólnego ze swoją rodziną. Wiąże się z mężczyzną, który zmienia jej życie w piekło. Każdy kolejny dzień przepełniony jest strachem i niepewnością. Gabriela nie traci jednak nadziei, że jej życie się zmieni.


W „Zimny kolor nieba” wątkiem głównym jest przemoc domowa, a autorka skupiła się na każdym detalu, który czytelnik musi poznać, aby zrozumieć, dlaczego Gabrysia, kobieta niezależna, z własnym poglądami, tak skrajnie różnymi od tych sprzed a po małżeństwie ze Sławkiem, stała się ofiarą. W jak sprytny i perfidny sposób mężczyzna stopniowo odcina Gabrielę od rodziny, znajomych, przyjaciół, jak zaczyna uzależniać ją od siebie, do tego stopnia, że Gabriela jest przekonana, że bez niego zginie. Jak bardzo prawdziwe jest stwierdzenie: na zmiany nigdy nie jest za późno? Sprawdźcie sami, bo myślę, że zakończenie bardzo Was zaskoczy. 


Mówi się, że pozytywną recenzję łatwiej napisać, bo dobre słowo nie szuka uzasadnienia. Niestety nie jest to do końca prawdą, a patrząc na niektóre opinie, dochodzę do wniosku, że pisząc o autorze czy jego twórczości tylko dobrze, niekiedy można wyrządzić mu krzywdę, więc co zrobić, by oddać to, co się czuje i nie przesadzić? Szukać na siłę czegoś, do czego można się przyczepić? Wynajdować mankamenty? Mam wrażenie, że właśnie tak się dzieje przy okazji ostatnich książek Magdaleny Majcher dlaczego? Nie wiem. Ja nie znalazłam w „Zimnym kolorze nieba” czy „Obcym powiewie wiatru” niczego co byłoby na nie, dlatego szczerze polecam i czekam na finał tej sagi.

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Pascal.


Komentarze

  1. ten cykl autorki jeszcze przede mną, ale to tylko kwestia czasu. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi bardzo podobały się obydwa tom i z niecierpliwością czekam na trzeci:)
    https://slonecznastronazycia.blog/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta saga jeszcze przede mną , więc zacznę od jej pierwszej części :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta seria jeszcze przede mną, mam nadzieję, że i mnie nie zawiedzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chcę przeczytać tę serię. Nawet bardzo. [Kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.