Obserwatorzy

Najwyższa sprawiedliwość. Michael Hjorth Hans Rosenfeldt

Czarna Owca
Stron: 462
Cykl: Czarna seria
Data wydania: 5.06.2019 r.


„Najwyższa sprawiedliwość” to kolejna z cyklu o Sebastianie Bergmanie, ale moja pierwsza książka szwedzkiego duetu Michael Hjorth i Hans Rosenfeldt.


Cykl tworzy całość, jeżeli chodzi o głównych bohaterów — Sebastiana i Vanję oraz osób z ich otoczenia, dlatego nieznajomość poprzednich stanowi pewną przeszkodę w zrozumieniu relacji, które do najłatwiejszych nie należą. Ja po kryminałach nie oczekuję barwnego życia bohaterów, więc często powtarzające się zgrzyty na linii Sebstian-Vanja odrywały mnie od głównego wątku, który zdecydowanie bardziej budził moje zainteresowanie. Seryjny gwałciciel usypiający swoje ofiary. Jednak jego „łupem” nie trafiają przypadkowe kobiety, widać, że kieruje nim jakiś cel. Jaki? Tego muszą dowiedzieć się śledczy z Uppsali.


„Najwyższa sprawiedliwość” jest powieścią, przy której ciśnienie bardzo się waha, są momenty ciekawych zwrotów akcji, intrygujących i wciągających wątków, ale jest też sporo wałkowania w kółko tego samego — jak bardzo Sebastian zmarnował życie sobie, innym i jak bardzo tego żałuje, że chce naprawić, a zapętla się jeszcze bardziej. Nie jestem fanką takich wynurzeń, może dlatego mnie to nie powala. Wróćmy zatem do głównego wątku, czyli prowadzonej sprawy. Autorzy zadbali, by czytelnik wciągnął się zarówno w prowadzenie śledztwa, jak i odczuł skrajne postawy kobiet, których przemoc dotknęła, od kompletnego wyobcowania, do pogodzenia się z wydarzeniami i życiem dalej. Wraz z Sebastianem i Vanją odsłaniamy karty i dochodzimy do bardzo zaskakującego finału, w którym, choć motyw poznajemy krótko wcześniej, to sam sprawca okazuje się niespodzianką.  Jedynym minusem książki są źle poukładane strony, przy końcówce trzeba bardzo uważać i "skakać" szukając odpowiednich numerów.


Jeszcze tak na koniec wspomnę, że kompletnie pochłoną mnie wątek policjanta Billy’ego, człowieka, który ma dwie osobowości. Niesamowicie dobrze zapowiadająca się historia, która nabiera rozpędu pod koniec powieści i na jej rozwinięcie czekam w kontynuacji.

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Czarna Owca.

Komentarze

  1. Uwielbiam tę serię, nawet nie wiedziałam, że jest kolejny tom :O Dobrze, że tu do Ciebie zajrzałam. Koniecznie muszę go kupić !

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.