Obserwatorzy

Księżyc jest pierwszym umarłym. Karina Bonowicz.


Wydawnictwo Initium
Stron: 592
Data wydania: 19.06.2019 r.

„Gdzie diabeł mówi dobranoc” — fantastyka młodzieżowa. Książka, która pokazała mi, że nie jest to gatunek tylko dla wybranych, ale i ja świetnie się w niej odnajdę. 
Autorka bardzo zgrabnie stworzyła swoich bohaterów, choć to jeszcze dzieciaki (głównie 17-nastolatki), do tego obdarzone nadnaturalnymi mocami, to nie brak im dystansu, poczucia humoru i ironii, za którą z miejsca ich polubiłam. Do tego jeden z nich okazał się zupełnie inny, niż na początku sądziłam, za co bardzo duży plus.


Sama historia przypomina trochę miks Harry’ego Pottera z cyklem Bereniki Miszczuk, wyciągnięcie tego, co najlepsze i zbudowanie na tym własnego pomysłu. Alicja trafia do małego miasteczka w Bieszczadach, choć myśli, że jest zwyczajną dziewczyną, ma w sobie potężną moc, którą obdarzony jest tylko jeden członek rodziny z danego pokolenia, W Czarcisławie ma do wypełnienia bardzo ważne zadanie i tu zaczynają się problemy, w których słowiańskie bóstwa, strzygi i wilkołaki to tylko wierzchołek ;)


„Gdzie diabeł mówi dobranoc” to powieść idealna na dwa popołudnia, mimo dość dużej ilości stron, czyta się błyskawicznie i zostawia z niedosytem. Owo kluczowe zadanie, z którym główna bohaterka ma się zmierzyć, jest tylko nakreślone, oczywiście po ogarnięciu sytuacji, poprzedzonej milionem wpadek, a nawet kilkunastoma scenami rodem z horroru, Alicja powoli zmierza ku niemu, ale i tak chciałoby się już, już teraz wiedzieć co będzie dalej. Ta książka naprawdę porywa i przenosi w trochę magiczny świat, bo choć realny do bólu, ze smartfonem i internetem, to jednak nadal oscylujący w dawnych wierzeniach, mocach, bóstwach. Jedyne, do czego mogłabym się przyczepić, to naużywanie stwierdzenia „No tak, Ty nic nie wiesz”, występuje często, czasem kilka razy na jednej stronie. Jednak to niuans, który nie ma wpływu na fabułę, a ta jest dopracowana do ostatniej kropki. Czekam z niecierpliwością na ciąg dalszy, a Wam polecam!

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Initium.

Komentarze

  1. Oj mam ogromną chrapkę na tę książkę. Jeszcze po przeczytaniu Twojej recenzji tym bardziej nabrałam na nią apetytu :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.