Obserwatorzy

Szkoła życia. Nicolas Vanier

Dom Wydawniczy REBIS
Stron: 336

Data wydania: 02.04.2019 r.

Powieść „Szkoła życia” chyba można zaklasyfikować jako przygodową, ale z różnymi wątkami pobocznymi. Główny bohater Paul zostaje oddany pod opiekę Borela, gburowatego łowczego w posiadłości hrabiego de La Chesnaye, i jego żony. Wkrótce poznaje Totoche’a sprytnego kłusownika, który odkrywa przed młodym paryżaninem tajemnice dzikiej przyrody. 


Ta książka jest swoistym hołdem oddanym naturze. Mamy tu niezwykłe przywiązanie człowieka do przyrody, obcowania z nią na co dzień, podporządkowywania się jej, a nie jej sobie. Polowania tak — ale w określony sposób, na określoną grupę zwierząt, zabijanie dla sportu jest w niej mocno napiętnowane.


„Szkoła życia” to również powieść o więzach międzyludzkich. Rodzina, przyjaciele, pierwsza miłość czy przywiązanie do ziemi, na której się mieszka. Boleśnie uświadamia, że nie mamy wcale tak dużo czasu, jak nam się wydaje, a zepsuć jest dużo łatwiej niż naprawić. I chyba to jest najważniejsze w tej powieści, żeby nie chować urazy, żeby spróbować spojrzeć na drugiego człowieka inaczej niż do tej pory, bo może się wówczas okazać, jak duży błąd w ocenie popełniliśmy. Polecam.

Za egzemplarz dziękuję Dom Wydawniczy Rebis.


Komentarze

  1. Nie słyszałem wcześniej o tej książce, ale zainteresowałaś mnie nią kochana.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam w moje skromne blogowe progi. 😊

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.