Obserwatorzy

Wieża milczenia Remigiusz Mróz


Wydawnictwo Dragon
Stron: 368
Data wydania: 17.10.2018 r.

"Wieża milczenia" jest debiutem, a debiuty bywają strzałem w dziesiątkę lub... w kolano. Jak było z debiutem tak popularnego dziś Remigiusza Mroza? Zapraszam.

Nad ranem na moście nad Red Cedar River zostaje odnalezione ciało młodej kobiety. Heater, bo tak ma na imię zamordowana, nie miała wrogów, a do Lansing przeprowadziła się niedawno wraz ze swoim parterem Scottem, byłym wykładowcą na Yale. Wydaje się, że została przypadkową ofiarą psychopaty, jednak z czasem dochodzi do kolejnych zbrodni. Partner Heater chce znaleźć wspólny mianownik między zabójstwami i włącza się do śledztwa, które prowadzi Evelyn Thomsen. Czy zdążą przed kolejną zbrodnią, skoro trop prowadzi aż do Singapuru?


„Wieżę milczenia” najogólniej można porównać do scenariusza filmowego kina akcji. Mamy zabójstwo, religię czy ideę, fanatyzm, politykę i wyprawę na drugą stronę globu. Dzieje się dużo, autor wprowadza kolejne zabójstwa, kolejne wątki i niekiedy miałam problem ze znalezieniem czegoś, co spaja to wszystko razem. Tworzy się pewnego rodzaju chaos, bo więcej nie zawsze znaczy lepiej. Jednak jest w tej książce coś, co nie pozwala jej odłożyć i nie chodzi tylko o nazwisko na okładce. Wierzcie lub nie, ale to moja druga książka Mroza, więc nie chodzi o jakiś rodzaj sympatii względem niego. Jest w niej coś porywającego, coś, co rekompensuje zbytnią drobiazgowość w opisach czy niepoukładane wątki. 

Co do postaci to w pierwszej części Scott był bezbłędny, cięty język i wisielcze poczucie humoru czyniło z niego świetny materiał na takich bohaterów, jakich lubię — nietuzinkowych. Potem stał się irytujący, nawet nie zarejestrowałam tego momentu, kiedy z fajnego faceta stał się wszystkowiedzącym cwaniaczkiem i nie podobało mi się to. Evelyn Thomsen to taka „babka z jajami”, serio, kobieta silna, nielubiąca sprzeciwów, z pazurem, bardzo lubię takie bohaterki. Lubię, kiedy kobiety pokazują swoją siłę, która wynika z inteligencji i taka jest Ev.


Czy Wam polecać? Hmm jest to debiut, a z nimi tak jak wspomniałam na początku, jest różnie. Remigiusz Mróz w ostateczności odniósł niebywały sukces na polskim rynku wydawniczym, stąd myślę, że warto wrócić do początków jego kariery. Mimo pewnych minusów „Wieża milczenia” nie jest książką złą, do rewelacyjnej też jej trochę brakuje — jest gdzieś pośrodku, takim mocnym środku :)


Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Dragon.

Komentarze

  1. Z całym szacunkiem dla autora i Ciebie ale nie mam ochoty na książki tego pana - przekonałam się, że to nie mój styl ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie śledzę nowości wydawniczych i rzadko po nie sięgam. Chyba dlatego nie czytałam jeszcze żadnej książki R.M. Jest jeszcze ktoś taki? :) Muszę jednak w końcu sprawdzić o co chodzi z tą jego popularnością. I na pewno zacznę właśnie od debiutu.

    OdpowiedzUsuń
  3. O rany, nie wiedziałam, że to debiut Mroza :O Nie czytałam zbyt wielu jego książek, ale te, które czytałam naprawdę były niezłe. Czy przeczytam "Wieżę milczenia"? Nie wiem, może kiedyś.
    xoxo
    L. (https://slowotok-laury.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dużo jeszcze wody w rzece upłynie nim sięgnę po Mroza ;)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.