Obserwatorzy

"Otchłań" Marcel Woźniak


Wydawnictwo Czwarta Storna
Stron: 480
Cykl: Leon Brodzki (tom 3)
Data wydania: 22.08.2018 r.

„Otchłań” kończy trylogię z Leonem Brodzkim, historia zatacza koło, a mnie przychodzi pożegnać toruńskiego śledczego. Szkoda, ale mam nadzieję, że w jakiejś innej książce Leon się pojawi, choćby epizodycznie :)

Gdy legendarny gangster wychodzi z cienia, by znów terroryzować Toruń, tylko jeden człowiek może przywrócić porządek w mieście. To detektyw Leon Brodzki, którego ulubioną lekturą są akty zgonu morderców. Jest tylko jeden problem – jak policjant ma posłać kogoś za kratki, jeśli sam siedzi w więzieniu?

„Otchłań” w mistrzowski sposób spina wszystkie rozpoczęte w „Powtórce” i „Mgnieniu” wątki. Moim zdaniem to najlepsza ze wszystkich trzech części. Autor bardzo skrupulatnie pokazał powiązania między światem przestępczym a tymi, którzy zwyczajnych obywateli przed tym półświatkiem powinni bronić. Niestety, choć powinni stać po przeciwnej stronie barykady, to jednak obie te rzeczywistości plączą się, oddziałują na siebie i przenikają. Jak bardzo ta fikcja książkowa jest prawdziwa? Sprawdźcie w „Otchłani".


Tytuł jest bardzo adekwatny do treści, ponieważ autor wrzuca nas w otchłań niedomówień, których źródła i przyczyny poznajemy dopiero w finale. Przez cała powieść mamy wrażenie, że rozwiązanie jest tuż za rogiem, ale ono w mistrzowski sposób nam się wymyka. Łapiemy nitki, po czym tracimy je bezpowrotnie, osoby, które uważaliśmy za przyjaciół, okazują się wrogami, ci, którzy wydawałoby się, że chcą pomóc, szkodzą jeszcze bardziej. Śledztwo powadzi do przeszłości, do sprawy „Młotkarza”, jednak z archiwum znikają kluczowe dowody. Leonowi Brodzkiemu pozostaje zaufać własnej intuicji w myśl zasady, że jeżeli chcesz na kogoś liczyć, licz na siebie.

W „Otchłani” autor wprowadził kobiecą postać, której motywy nie od początku są jasne — Berenika Vesper, błyskotliwa dziennikarka z Warszawy. Kobieta poszukuje informacji o Leonie Brodzkim, o którym ma napisać reportaż. Jednak o śledczym jest dużo informacji prawdziwych, jak i tych zupełnie wyssanych z palca. Czy Berenika, która nienawidzi policjantów, będzie chciała oddzielić prawdę od fałszu? Przekonajcie się sami, ponieważ jej postać w powieści ma bardzo ciekawe znaczenie!


Mam nadzieję, że udało mi się wzbudzić Waszą ciekawość i sięgniecie po książki Marcela Woźniaka. Ja polecam całą serię.

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona.

Komentarze

  1. Seria nie jest mi znana, ale czuję, że może to się wkrótce zmienić. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że seria godna zainteresowania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Berenika Vesper... To brzmi świetnie! Nie wiem dlaczego akurat wyłapałam to z twojej recenzji, ale niesamowicie spodobało mi się nazwisko tej bohaterki :)

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Autora zapamiętuje i w odpowiednim momencie po niego sięgnę ;)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.