Obserwatorzy

Wywiad z Joanną Szarańską 🕵️‍♂️


Agnieszka Caban-Pusz
To ja zacznę Asiu, Kto cię zmotywował do wysłania pierwszego tekstu do wydawcy?

JS: Moje przyjaciółki. Przez długi czas były moimi jedynymi czytelniczkami.

Twoją ulubioną własną książka jest…

JS: Wszystkie bardzo lubię, ale mam ogromną słabość do Kaliny – jako tej pierwszej oraz Zojki ze względu na bohaterkę. ;]

Marta Surowiec
Z którym z polskich autorów chciałaby Pani napisać książkę? :)

JS: Obawiam się, że z żadnym ;p 
Po prostu mam dominującą naturę i wątpię, bym potrafiła odnaleźć się w takim układzie. Wszystkie książki traktuję bardzo osobiście i nie wyobrażam sobie, żeby część opowieści należała do innej autorki. Co innego antologie ;] Chętnie piszę do nich opowiadania, to okazja, aby spotkać się na kartach jednej książki z koleżankami po piórze. 

Pani ulubiony polski autor?

JS: Autorka; Anna Kańtoch, w wydaniu kryminalnym. Bardzo, bardzo podoba mi się styl tej autorki. 



Joanna Damian Ilasz
Na pewno często myśli Pani o swojej mamie, a w szczególności podczas zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. (Ogromne wyrazy współczucia. 😔)  
Z całą pewnością, jak każdy z nas, wiele Pani zawdzięcza mamie. Nie bez powodu Pani książki są pełne ciepła i miłości. Jaki wkład ma Pani mama w tworzone przez Panią książki? ♥ 
Pozdrawiam serdecznie! ☺ ❤

JS: Od najwcześniejszych lat pamiętam mamę z książką w ręku. I to zaprocentowało moją miłością do książek. A stąd już niedaleka droga do fascynacji pisaniem ;]

Anna Grzebalska
Z jaką bohaterką się najbardziej utożsamiasz?

JS: Chyba z Zojką. To dziewczyna ze wsi, jak ja. Chłopczyca, która w dzieciństwie biegała po lasach i polach, brodziła po kostki w rzece i chętnie uczestniczyła w męskich zabawach. I ja również kiedyś, dawno, dawno temu, marzyłam, że będę dziennikarką. 

Ulubione danie Wigilijne?

JS: Zdecydowanie biały barszcz z grzybami, podawany z ziemniakami. Na ten barszcz czekam cały rok, bo on tak dobry wychodzi tylko 24 grudnia ;]

Czy szalejesz przed Świętami jak Zuzanna?

JS: Absolutnie nie. Bliżej mi do bałaganiary niż perfekcyjnej pani domu. Owszem lubię mieć w domu czysto, ale jakoś te rzeczy same się przemieszczają po pokojach. A może pomagają im małe rączki...

Co najbardziej lubisz w Święta?

JS: Wigilię. Wzrusza mnie ten czas, gdy siadamy za stołem z bliskimi, gdy wyglądamy pierwszej gwiazdki i po raz pierwszy zapalamy światełka na choince. Zawsze łamie mnie wtedy w gardle. 

Co wolałabyś dostać skarpety czy dezodorant ?

JS: Skarpety!  koniecznie wesołe, kolorowe i ciepłe.



Natalia Kapela
Czy lubisz czasami poczuć się jak dziecko i gdy jest dużo śniegu np. zrobić na śniegu anioła? ;)

JS: Jasne. W zeszłym roku próbowałam zjeżdżać z Milenką na sankach, ale mam za dużą pupę ;p

Joanna Wolf
Kiedy pierwszy raz poczułaś, że chcesz pisać książki 😊?

JS: Trudno mi odpowiedzieć na to pytanie. Już jako dziecko podziwiałam niektórych autorów i tworzyłam różne opowiastki. Miałam może dwadzieścia lat, kiedy wysłałam powieść na konkurs organizowany przez czasopismo dla pań. Ale dużo wody upłynęło, zanim uwierzyłam, że to możliwe..

Monika Ruzik
Czy przeżyłaś kiedykolwiek to co ukazane jest w książkach :) i Czy Twoje książki mają jakieś przesłanie do wybranego grona:)

JS: Myślę, że to całkiem możliwe, bo jestem pechowcem jak Kalina czy Zojka. W tym momencie nie potrafię nic przytoczyć, ale gdybym dobrze poszperała w pamięci, na pewno coś by się znalazło. Co do przesłania, nie jest ono skierowane do konkretnej grupy. Chciałabym choć troszeczkę uczulać ludzi na beznadziejną sytuację bezdomnych zwierząt, na przemoc wobec czworonogów i trudne warunki, w jakich często żyją. Planuję też napisać powieść, której bohaterem będzie między innymi dziecko z autyzmem. Może dzięki niej ludzie zobaczą, że atypowi to nie kosmici, nie trzeba ich pokazywać palcami albo się bać. 



Ewa Pajdzik-Mętel
1.Ile jest Asi w Zojce, albo Zojki w Asi? 😂

JS: o, myślę, że całkiem sporo jednej w drugiej i drugiej w pierwszej. Każda z moich bohaterek, przynajmniej tych głównych, ma coś ze mnie. 

2. Czy w swoich powieściach nadajesz bohaterom swoje cechy charakteru? 

JS: Zdarza się, ale nie są oni moim odbiciem. Ale wykorzystując własne cechy i doświadczenia, mogę lepiej wczuć się w życie swoich bohaterów. 

3. Jak bardzo fikcja literacka jest fikcją; czy to nie jest tak, że pomysł każdej historii na książkę rodzi się w rzeczywistości, a tylko fikcja literacka jest do niej skromnym  dodatkiem?

JS: Nie, fikcja to fikcja. Czasem jakieś wydarzenie albo obserwacja stanie się inspiracją do napisania jednej czy drugiej scenki lub do stworzenia charakterystycznego bohatera. Ale oddzielam własne życie od życia moich bohaterów, tym bardziej, że oni mają ciekawsze ;p

4. W jakim najdziwniejszym miejscu dopadła cię wena/pomysł na napisanie książki?

JS: Najczęściej dopada mnie przy kuchennym zlewie albo nad wiaderkiem na obierki ;D

Natalia Murawska 
1. Pani najmilsze/najzabawniejsze wspomnienie związane ze świętami?

JS: Pamiętam pierwsze święta Milenki. Miała 11 miesięcy, dreptała za szczebelkami łóżeczka i patrzyła jak ubieram choinkę. Nigdy tego nie zapomnę ;D

2. W jaką księżniczką Disneya i dlaczego chciałaby się Pani wcielić na jeden dzień?

JS: Musiałabym być kimś walecznym, zadziornym. Roszpunka, Merida...

3. W jakim filmie lub serialu chciałaby Pani zagrać?

JS: Na pewno w jakiejś komedii ;D

Magdalena F 
Skąd pomysł na pisanie książkę ? Marzenie z dzieciństwa, pasja, a może jakiś cel ?

JS: Przede wszystkim marzenie. A teraz pasja i cel. Misja niesienia uśmiechu ;D

Dziękuję Wam za kolejne bardzo ciekawe pytania :) Joannie za poświęcony na odpowiedzi czas i za chęć udziału :) Dziękuję ❤

Autorem zwycięskiego pytania zostaje Natalia Murawska :) Proszę o kontakt mailowy lub na Messengera :)


Komentarze

  1. Bardzo ciekawy i klimatyczny wywiad, który bardzo przyjemnie umilił mi poranek z pyszną kawusią. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za wywiadami ale niektóre czyta się z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna robota :) może kiedyś sięgnę po twórczość autorki.

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam jeszcze twórczości tej Pani :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam tej Pani, ale po wywiadzie wydaje się ciekawą osobą :)
    https://olsonbxxx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Wywiad wyszedł naprawdę fajnie. :) Książki autorki mam w planach, niedługo pewnie nadrobię zaległości. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zabawny i bardzo ciepły wywiad z p. Joanna :)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.