Obserwatorzy

"Powtórka" Marcel Woźniak

Wydawnictwo Czwarta Strona
Stron: 464
Data wydania: 14.06.2017 r.

„Powtórka” to moje pierwsze spotkanie z Marcelem Woźniakiem i nie wiem, dlaczego tak długo zwlekałam z jego książkami. Dzięki Czwartej Stronie Kryminału mam okazję nadrobić zaległości :)

Leon Brodzki, policjant z toruńskiej komendy przechodzi na emeryturę. Niestety nie jest mi dane cieszyć się stanem spoczynku. Dzień po pożegnaniu kolegów z „firmy” zostaje wciągnięty w sprawę morderstwa, gdzie na miejscu zbrodni zabójca zostawił jasny sygnał Brodzki jest winny". Czym zawinił Leon? Czy zdąży poznać autora tajemniczej wiadomości, zanim ten znowu uderzy? 


„Powtórka” jest debiutem i to jednym z fajniejszych, z jakimi miałam do czynienia. Leon Brodzki nie jest supergliną, bo tak jak każdy człowiek z krwi i kości myli się, nie zawsze w porę dociera na miejsce — takich bohaterów lubię! Do tego Leon jest przystojny w taki męski, dojrzały sposób, Marcel Woźniak trafił idealnie w mój typ mężczyzny. Jednym słowem jest realny jak miejsca zbrodni — Toruń, który od dziś na pewno nie będzie kojarzył mi się tylko z piernikami i Kopernikiem. 


Autor bardzo dobrze wprowadza czytelnika w klimat. Powieść zaczyna się od makabrycznego znaleziska, powieszona kobieta i żywe, dopiero co urodzone dziecko z piętnem na plecach. W sprawę jej śmierci w jakiś sposób zamieszany jest Brodzki, ale czy na pewno chodzi o Leona? Marcel Woźniak stworzył nieoczywistą powieść, której kierunek ciężko przewidzieć. Sprawy sprzed lat przeplatają się z teraźniejszością, na jaw wychodzą „zamiecione pod dywan” manipulacje przy dowodach, ukrywanie, preparowanie, wszystko w imię wyższego dobra. Jak daleko można się posunąć dla dobra sprawy?




Marcel zaczął mocno i liczę na to, że skończy spektakularnie, ponieważ „Powtórka” to preludium, wstęp do kolejnych tomów z Leonem Brodzkim. Na półce czeka „Mgnienie” i „Otchłań” - już się cieszę! Szczerze polecam.


Za ten niesamowity prezent dziękuję Czwartej Stronie 🕵️‍♂️

Komentarze

  1. Bardzo mnie ta seria zainteresowała. Koniecznie muszę przeczytać. :) Wesołych świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytaj :) Wesołych i pogodnych świąt 💞

      Usuń
  2. Drugi raz dzisiaj Google robi mi psikusa! Nie wiem czy poprzedni komentarz przepadł czy nie, więc z góry przepraszam jeśli się dubluję. ;) Lubię kryminały tego wydawnictwa więc chętnie spróbuję i z tym, zwłaszcza, że po takiej recenzji naprawdę trudno się oprzeć pokusie... :)
    Wesołych Świąt ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzajemnie spokojnych świąt! Książkę polecam - warto :)

      Usuń
  3. Lubię dobre debiuty, więc ten tytuł zapisuję na swoją listę książek do przeczytania. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) Trzeba wspierać rodzimych autorów!

      Usuń
  4. Czuję się zainteresowana :)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.