Obserwatorzy

"Cud grudniowej nocy" Magdalena Majcher

Wydawnictwo Pascal
Stron: 400
Data wydania: 31.10.2018 r.


Przy powieściach Magdaleny Majcher aura na zewnątrz nie ma większego znaczenia, ponieważ przy czytaniu i tak zapomina się o całym świecie, dlatego, choć do świąt Bożego Narodzenia jeszcze miesiąc, to „Cud grudniowej nocy” wybrałam na pierwszą świąteczną książkę. Zapraszam :)

Jaki jest "Cud grudniowej nocy"? Emocjonalny i bardzo w stylu Magdaleny Majcher, bo nie znajdziecie w nim słodkiej historii w otoczeniu białego puchu. Autorka porusza trudne, życiowe tematy, co jest jej znakiem rozpoznawczym, jednak z każdej sytuacji daje jakieś wyjście, każdy z bohaterów ma wybór, czy dokona tego słusznego?




Powieść jest o dwóch pokoleniach kobiet, matek i córek, każda z innym bagażem doświadczeń. Teresa po latach spędzonych na zaspokajaniu potrzeb innych, wreszcie chce zrobić coś dla siebie i Wigilię spędzić jedynie z mężem przy skromnej kolacji. Maria nie wyobraża sobie świąt bez rodziny, jednak od trzech lat nie zasiada do wigilijnego stołu ze wszystkimi jej członkami. Magdalena, córka Marii nienawidzi świąt, rok rocznie spędza je w pracy, by uciec od bólu po śmierci córeczki. Kamila musi odnaleźć się w nowej dla siebie rzeczywistości — zostanie matką, a do jej mieszkania wprowadza się partner Tomek. Kinga ma cudowne życie, którym chętnie dzieli się na instagramie, jednak przefiltrowana rzeczywistość znacznie odbiega od codzienności. 

Magdalena Majcher po raz kolejny poruszyła we mnie wrażliwą strunę, skłoniła do zastanowienia się nad własnym stosunkiem do świąt, do rodziny, do naszych relacji. Właśnie opisane w Cudzie grudniowej nocy relacje między poszczególnymi kobietami są bardzo mocną stroną powieści. Nie tylko w stosunku matka — córka, ale i między rodzeństwem czy kuzynostwem. Nie zawsze towarzyszą im tylko pozytywne i ciepłe uczucia, pojawia się zazdrość, odrzucenie, niezrozumienie. Jak w życiu jak w każdej rodzinie.




Autorka zwróciła również uwagę czytelnika na przeżywanie żałoby po stracie dziecka. Pokazuje, że stratę przeżywa nie tylko matka, ale i ojciec, któremu społecznie została przypisana rola oparcia dla zrozpaczonej żony, dziadkowie czy ciocie. Strach przed poruszaniem tematu dzieci czy ciąży przy rodzicach zmarłego dziecka. Czy słusznie? Przekonacie się sami, czytając powieść, ponieważ autorka realistycznie oddała te trudne uczucia.

Serdecznie polecam Cud grudniowej nocy”, który nie jest słodką jak lukier z pierników powieścią, ale piękną i dająca nadzieję, że na zmiany nigdy nie jest za późno. 

Za egzemplarz dziękuję Magdalenie Majcher i Wydawnictwu Pascal.

Komentarze

  1. Uwielbiam książki tej autorki i to właśnie z tą książką, chcę spędzić świąteczny czas. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ogromną słabość do świątecznych książek! Ale mam już ich tyle na liście, że nie wyrobię się z ich przeczytaniem! :)

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zauważyłam, że ostatnio jest wysyp książek, których fabuła toczy się w okolicach świat i z jednej strony chciałabym po jakąś sięgnąć, a z drugiej obawiam się, że mogą mi nie podejść. Ale ta, o której napisałaś wydaje się ciekawa i być może po nią sięgnę jak będę miała okazję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Powieści tej autorki jeszcze przede mną, ale coś czuję, że mogą mi się spodobać. Zwłaszcza ta, skoro piszesz, że nie jest to słodziutkie powieścidło, ale książka pełna emocji i niosąca nadzieję... A to zdecydowanie moje klimaty czytelnicze... Przejadły mi się już bowiem te przesłodzone, przelukrowane wręcz historie obyczajowe i romanse...

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie miałam styczności z tą autorką, ale zapowiada się ciekawie :)
    https://olsonbxxx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Widziałam jak Ktoś wrzucił zdjęcie tej książki w jakiejś grupie... po okładką była zupełnie inna ksiązka :P A odnośnie tej to nie wiem cz ją przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś przeczytam :). Obecnie mam inne świąteczne książki w planie ;)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ ostatnio się wysyp książek świątecznych zrobił :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.