Obserwatorzy

"Układanka" Natalia Nowak - Lewandowska


Wydawnictwo Replika
Stron: 352
Data wydania:13.03.2018 r.

Układanka” to trochę inna twarz Natalii Nowak – Lewandowskiej, czy równie udana, jak jej powieści o tej ciemnej stronie ludzkiej natury? Zapraszam.

Julianna Różańska, dziennikarka lokalnej gazety, to kobieta, która ma za sobą trudną przeszłość − uzależnienie od narkotyków, śmierć ukochanego. Brat bliźniak Julianny, Jakub, pomógł jej stanąć na nogi, kiedy rodzice się od niej odwrócili. Wspólnie wyjechali z Łodzi do Katowic, żeby rozpocząć nowe życie. Jakub jest policjantem, dzięki czemu Julianna zawsze pierwsza otrzymuje informacje o ciekawych zdarzeniach w ich regionie. W Lesie Murckowskim przypadkowy spacerowicz znajduje kości. Eksperci potwierdzają, że są to ludzkie zwłoki. Rozpoczyna się śledztwo.

Natalia Nowak – Lewandowska bardzo metodycznie podaje nam kolejne kawałki układanki, którą jest prowadzone śledztwo. Czytelnik krok po kroku dowiaduje się o potencjalnych motywach, a tym samym typuje sprawcę. Ja zgadłam, zarówno do kogo należały kości, jak i to, kto jest mordercą, ale nie od razu, stopniowo połączyłam fakty i po prostu wpadłam na dobry trop. Odkrycie mordercy nie spowodowało, że czytałam z mniejszym entuzjazm. Nie, bo, czekałam, jak się sprawa dalej rozwinie, jakie będzie miała konsekwencje i to nie prawne — to wiadomo — ale te międzyludzkie. W końcu każdy morderca ma rodzinę, przyjaciół i dla nich jest to duży cios.


Od samego początku mamy kilku bohaterów, którzy w pewien sposób będą się łączyli ze sprawą znalezionych kości. Autorka stworzyła ich bardzo wiarygodnie, każdy z nich ma przeszłość, nie są czystą kartką. Julia, Jakub i Majka próbują zapomnieć o przeszłości, tak by móc odnaleźć się w teraźniejszości. Niestety o przeszłości, zwłaszcza tej bolesnej nie da się łatwo zapomnieć, nie da się jej wymazać tak, jakby nigdy nie istniała. Zawsze, nawet zaczynając od zera, mamy już pewne doświadczenia, które nas ukształtowały, a one nie zawsze sprawiają, że nowe życie staje się lepsze, niekiedy jest tylko lepszą wersją tego poprzedniego.

Układanka” nie jest stricte kryminałem, to bardziej powieść o ludzkiej naturze, czyli temat, w którym Natalia Nowak – Lewandowska naprawdę bardzo dobrze sobie radzi. Relacje, które łączą bohaterów, nie są zdrowymi relacjami. Jakub, który po śmierci pierwszej żony dość szybko ożenił się ponownie, tak naprawdę nigdy swojej drugiej partnerki nie kochał, Weronika cały czas żyje w cieniu tragicznie zmarłej Katarzyny. Julia nie chce angażować się w żaden związek, traktuje swojego partnera jak chłopca na telefon i jest z nim tylko wtedy, kiedy jest to dla niej wygodne.
Oprócz toksycznych związków autorka porusza również temat niezdrowej konkurencji, zarówno wśród pracowników jednej firmy, jak i wśród kandydatów na stanowiska państwowe. Mimo tego, że wątków jest wiele, powieść skonstruowana jest w bardzo przemyślany sposób i nie sposób się pogubić.

„Układanka” rozpoczyna trylogię Teoria Gier i moim zdaniem to bardzo dobry początek. Z niecierpliwością czekam na kontynuację. Polecam!

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Replika



Komentarze

  1. Wydaje mi się, że warto dać jej szansę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto dać szansę :) Ja bardzo lubię to jak Natalia pisze :)

      Usuń
  2. Mam tę książkę w planach. W tej chwili właśnie czytałam inną tej autorki. 😊
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam w moje skromne blogowe progi 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam przeczytane wszystkie ksiazki Natalii :) Układanka była ostatnią na liście ;)

      Usuń
  3. Pierwsze słyszę o tej książce, ale chyba się na nią skuszę, bo brzmi ciekawie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skuś się :) Mam nadzieję, że Ci się spodoba :)

      Usuń
  4. Nie znam autorki, ale mnie zaciekawiłaś :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zapoznać się z książkami Natalii Nowak - Lewandowskiej - warto :)

      Usuń
  5. Ta książka jeszcze przede mną. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż się dziwię, że jeszcze jej nie czytałaś :)

      Usuń
  6. Chyba nawet nie słyszałam jeszcze o autorce, ale widzę, że warto to zmienić. Chętnie przeczytałabym tę książkę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto to zmienić :) Szczerze polecam wszystkie ksiązki - "Pozzorność", "Głód miłości", "Układanka", "Wybór M."

      Usuń
  7. Z przyjemnością dam jej szansę :) Wydaje się być fajną książką

    OdpowiedzUsuń
  8. Zainteresowałaś mnie i muszę zapisać sobie tą książkę :)
    Pozdrawiam, Alice

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi ciekawie. Chyba nie ma opisow brutalnych morderstw, krwawych jatek? Lubie kryminaly, ktore zahaczaja o ludzka psychologie. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Brzmi interesująco:) Będę chciała przeczytać:)
    https://slonecznastronazycia.blog/

    OdpowiedzUsuń
  11. Czuję się zachęcony!

    OdpowiedzUsuń
  12. Znam to uczucie, że jeżeli nawet rozpracujesz strategię autora, to jeżeli historia jest naprawdę dobra, nie sprawia to, że masz ochotę przestać. :) Ciekawy tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  13. Powieść o ludzkiej naturze - to stwierdzenie to dla mnie największa rekomendacja

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.