Obserwatorzy

"Do zakochania jeden rok" Joanna Szarańska


Wydwnictwo Czwarta Strona
Stron: 328
Data wydania: 1.08.2018 r.

Do zakochania jeden rok” to kontynuacja przygód Zojki Tuszyńskiej, którą poznaliśmy w „Kłopoty mnie kochają”. Czy książka wypadła lepiej niż jej poprzedniczka? Zapraszam :)

Zojka nareszcie znalazła wymarzoną pracę w redakcji i liczy na odrobinę spokoju. Wszystko, co dobre, szybko się kończy… Gdy początkująca dziennikarka goni za newsami, do których jeszcze nie dotarł konkurencyjny tygodnik, gorący temat trafia się bardzo blisko. Za blisko! Zaginięcie ukochanej babci sprawi, że Zojka nie cofnie się przed niczym. Zostanie klientką biura matrymonialnego, napadnie mrugającego donżuana, a nawet spróbuje… karpackiej kuchni! W poszukiwania zaangażuje się również aspirant Chochołek, który po cichu liczy na to, że przy okazji znajdzie swoją drugą połówkę. Zojkę czekają randki w ciemno z całą galerią osobliwych podrywaczy z Wadowic, bo jej babcia przed zaginięciem podobno kogoś poznała…


Już pierwsze zdanie z opisu jest zaprzeczeniem tego, co Zoja sobą reprezentuje. Ona i spokój? Proszę Państwa, to nie idzie w parze. Idzie za to w zupełnie innym, nieprzewidywalnym kierunku. Kiedy przewracałam ostatnią kartkę „Kłopotów” zaczęłam się zastanawiać, co może się jeszcze przytrafić w tak małej miejscowości? Matrymonialne perypetie pewnie przyszłyby mi do głowy na samym końcu albo i wcale, więc tym mnie Joanna zaskoczyła i to jak! W najlepszym dla siebie wydaniu. Jest dramat, jest odrobina kryminału i cała masa humoru, wybuchy niekontrolowanego śmiechu gwarantowane, także dobra rada — nie czytajcie w pracy :D

O samych bohaterach napiszę bardzo krótko – są genialni! Babcia Łyczakowa to kobieta, która nieboszczyka doprowadziłaby do zawału, jest nieprzewidywalna, zadziorna, a ciętych ripost mógłby jej pozazdrościć najlepszy komik świata. W tej części babunia występuje krótko, ponieważ znika w tajemniczych okolicznościach, jednak jej nieobecność wynagradza nie kto inny jak aspirant Chochołek. Policjanta uwielbiam od samego początku, to jest mój faworyt. Jego niekonwencjonalne metody prowadzenia śledztwa wywołają szeroki uśmiech na każdej twarzy. Redaktor Marcin Kordecki i Zojka Tuszyńska działają sobie na nerwy jeszcze bardziej niż w pierwszej części Kroniki pechowych wypadków. Do czego doprowadzi ich ta mała wojna, którą ze sobą prowadzą? Przekonajcie się :)


Do zakochania jeden rok” jest komedią i naprawdę warto ją przeczytać (jeżeli jeszcze tego nie zrobiliście). Wątki, których na początku jest kilka, w zaskakujący sposób się ze sobą łączą. Strona za stroną, dostajemy rozwiązanie nie tylko podejrzanych praktyk biura matrymonialnego, ale również tego, co się działo z babunią. Nie ma czasu na nudę, akcja nabiera tempa, a czytelnik z wypiekami na twarzy czeka finału.

W jaki sposób Zojka wpadnie na trop porywaczy i co z tym wszystkim będzie miał wspólnego mrugający donżuan, musicie sprawdzić sami. Ja Wam polecam tę książkę, bo będzie idealna na każdą porę roku i na każdą okazję. Jest lekka, zabawna, optymistyczna i bardzo dobrze napisana. Z niecierpliwością będę wypatrywała ostatniej części przygód Zojki i jej niesamowitej babuni :)

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwo Czwarta Strona oraz autorce Joannie Szarańskiej.

Komentarze

  1. Muszę jeszcze nadrobić pierwszy tom. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie zapoznaj się z Klopotami i sięgnij po Zakochanie ;) Dobry humor gwarantowany!

      Usuń
  2. No kusisz, kusisz! Bardzo mnie zaintrygowałaś i narobiłaś ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli nie znasz ksiązke Asi to koniecznie nadrabiaj! Przy "Czterech płatkach śniegu" łzy gwarantowane, przy serii Kalina w malinach i Kronika pechowych wypadków trening mieśni brzucha (ponoć jak się głośno człowiek śmieje to chudnie :D)

      Usuń
  3. Przyszła ami na myśl piosenka... od razu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale się nie dziwię, ja też ją nucę jak tylko spojrzę na ksiązkę ;)

      Usuń
  4. Anonimowy10/8/18

    Ciekawa książka ^^ Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Też mi się bardzo podoba, świetnie poprawia humor:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moze sie skusze...
    "Cztery Platki" byly cudowne i zdecydowanie warsztat Asi jest coraz lepszy, z kazda ksiazka. Pierwsza "Zojke" czytalo sie szybko i przyjemnie, ale jakos miedzy mna a glowna bohaterka nie zadzialala chemia. Zdecydowanie wole Kaline. ;) Ale za to babcie Lyczakowa uwilbiam, wiec ksiazka kusi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę sie na kontynuację "Płatków", chociaż pewnie znowu będę ryczeć jak bóbr...

      Usuń
  7. Na początku myślałam, że to kolejne romansidło, ale kiedy przeczytałam, że to bardziej podchodzi pod komedię... Nie ma co – zostałam kupiona i prawie przetransportowana do domu. Prawie, bo najpierw muszę zapoznać się z pierwszym tomem, dzięki czemu transakcja zostanie wykonana do końca! Rany, te upały naprawdę mi nie służą. :D
    Pozdrawiam!
    DEMONICZNE KSIĄŻKI

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam na opinię o obu ksiązkach. U mnie optymalnie - 25 do 26 stopni :) Ideał, ale woda w basenie wystygła (zimne noce) :/

      Usuń
  8. Chcę przeczytać tę książkę i poprzednią część również. Czuję, że mi się spodobają. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też czuję, że Ci się spodobają ;)

      Usuń
  9. Nie czytałam jeszcze poprzedniej części :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jak tylko dasz radę, przeczytaj obiee :) Poprawiacz humoru :)

      Usuń
  10. Nie czytałam poprzedniej części, ale kupiłaś mnie swoją recenzją, więc będę musiała gdzieś zapolować :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej obie (Kłopoty mnie kochają i Do zakochania jeden rok) od razu :)

      Usuń
  11. Nie czytałam pierwszego tomu ale wydaje mi się, że również jak i ten tom powinien trafić w mój gust czytelniczy. Z przyjemnością bym przeczytała obie książki :)

    Pozdrawiam serdecznie 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrą komedię zawsze warto przeczytać :) Myślę, że polubisz się z książkami Joanny Szarańskiej :)

      Usuń
  12. O to mi się bardziej podoba. Komedia, babcia, fajne sceny, kobieta w obliczu wyzwania. To może być dobre ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.