Obserwatorzy

Książkowy lipiec :)


Lipiec obfituje w powieści obyczajowe, ale znalazłam dla siebie cztery, które chciałabym przeczytać :)

Wydwnictwo Otwarte

Jack jest oczkiem w głowie rodziców, źródłem ich szczęścia i rodzinnej harmonii. Gdy ma trzy lata, zaczyna zachowywać się niepokojąco. Pojawiają się problemy z utrzymaniem równowagi i mówieniem. Nieśmiałe podejrzenia zmieniają się wkrótce w diagnozę – Jack ma złośliwy nowotwór mózgu. Rozpoczyna się dramatyczna walka o życie dziecka. Zdesperowani i wyczerpani rodzice powoli oddalają się od siebie i kłócą, zamiast wspierać.


Wyjątkowa powieść o uczuciach wystawionych na próbę. Poruszający obraz tego, jak bolesne doświadczenia najpierw doprowadzają do rozpaczy, a potem dają nadzieję, by ponownie zrzucić w otchłań cierpienia. Jednak nawet w najbardziej zdruzgotanym sercu może odrodzić się nadzieja.



Wydawnictwo Znak

W 1939 roku sielskie życie na Wołyniu się kończy. Polska upada, zmieniający się okupanci sieją postrach. Jednak największe zagrożenie przychodzi ze strony, z której nikt się tego nie spodziewał. Sąsiadów. Kumów. Ukraińców. Wiedzeni banderowską wizja Ukrainy zaczynają mordować Polaków. 


Wołyńskie dziewczęta były jeszcze dziećmi, gdy rozpoczął się pogrom. Widziały śmierć rodziców, braci, sióstr i rzeź całych wsi. Słyszały błagania bezbronnych ofiar opętanych szałem mordu Ukraińców. Z dnia na dzień straciły nie tylko najbliższych, ale również swoją ojcowiznę.



Wydawnictwo Czwarta Strona

Lato 2017 roku. Gdy cała Polska żyje wizytą Donalda Trumpa, we Wschowie, małym mieście na dawnym polsko-niemieckim pograniczu, zaczynają ginąć ludzie. Bogdan Popiołek, który do spokojnego dotychczas miasteczka przyjeżdża na zaproszenie kolegi, ląduje w samym sercu kryminalnej intrygi.


Wkrótce Popiołek odkrywa niebezpiecznątajemnicę sprzed wieków, nie jest jednak jedynym, który zamierza ją rozwikłać. Zagadka kusi więcej osób i prowadzący śledztwo na własną rękę Popiołek musi uważać, by nie stać się kolejną ofiarą.

Wydawnictwo Oficynka


Theophilus – nekromanta i członek tajemniczego zakonu dokonuje rytualnych morderstw masonów. Jego tropem podążają detektyw Pudliński, łysy i krępy indywidualista, który oprócz strzałów z glocka wystrzeliwuje z siebie ostre i cięte dźwięki saksofonu tenorowego podczas jazzowych improwizacji, oraz copywriter Aleksander, dla którego ściganie zbrodniarza stało się obsesją. Kim jest bezwzględny morderca i co nim kieruje?


Komentarze

  1. Właśnie dziś zaczynam czytać książkę niebo na własność a polować będę na Pokuszenie i Dziewczyny z Wołynia. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę :) Ja dzisiaj mam przerwę od ksiązek :)

      Usuń
  2. Może kiedyś coś z tych książek przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niebo na własność ma prześliczna okładkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I myślę, że bardzo wzruszającą treść :) Zobaczymy :)

      Usuń
  4. Dziewczyny z Wołynia ciekawią również mnie, zresztą ostatnio literatura historyczna w ogóle do mnie przemawia. Niebo na własność zapowiada się bardzo intrygująco - mam nadzieję, że kiedyś będę miała okazję przeczytać tą powieść :)

    Pozdrawiam cieplutko!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziewczyny z Wołynia to będzie pewnie bardzo trudna ksiązka, ale również jestem jej ciekawa :)

      Usuń
  5. Osobiście czekam na nieco inne lipcowe nowości. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe tytuły, sama chciałabym przeczytać ,,Dziewczyny z Wołynia", bo to książka, która opowiada o czasami zapomnianej przez nas historii :(
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam "Dziewczyny z Powstania" Anny Herbich i uważam, że to bardzo dobra książka, dlatego jestem ciekawa "Dziewczyn z Wołynia". Lubię takie prawdziwe historie, opowieści z przeszłości. Również ta pierwsza książka mnie trochę zainteresowała, ale chyba sobie ją odpuszczę. Reszta nie dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam na "Dziewczyny z Wołynia", zobaczymy, bo mam duże oczekiwania co do tej ksiązki. Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Niebo na własność przeczytałam polecam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.