Obserwatorzy

"Radykalni. Rebelia" Przemysław Piotrowski

Wydawnictwa Videograf S.A.
Stron: 400
Cykl: Radykalni tom II
Moja ocena: 6/6



Powieść „Radykalni. Terror” wzbudziła we mnie ogrom emocji, ale „Radykalni. Rebelia” okazała się jeszcze mocniejsza. Wydaje się niemożliwe? A jednak.

Kuba i jego przyjaciele są zmuszeni jeszcze raz powrócić do piekła, wszak nigdy nie zostawia się swoich za linią wroga. W niemieckiej stolicy czeka ich walka, jakiej dotąd nie stoczyli, bój nie tylko o serca, ale i o dusze. Kipiący nienawiścią Berlin wciąga ich w otchłań szaleństwa, a gdy wrogie mocarstwa stawiają ultimatum, najgorszy koszmar staje się faktem.

Europa 2023 r. nie przypomina tego kontynentu, który znamy. Islamiści prowadzą wojnę, chociaż nie, bo wojna to konflikt, gdzie uczestniczą przynajmniej dwie strony – agresor i ten, który się broni, a tu mamy właściwie krucjatę, zawłaszczanie kolejnych terytoriów bez obrony, bo świat nadal przygląda się wszystkiemu z boku. Masowe rzezie i publiczne egzekucje to codzienność. Już w I tomie było brutalnie, ale tu przemoc eskaluje ze strony na stronę. Mimo to autor nie uczynił ze swojej powieści jatki. Nie, przemoc, o której piszę, to ukazanie do czego zdolni są ludzie fanatycznie zaślepieni ideą. Oni nie biorą jeńców.

Bohaterowie poznani w „Terrorze” muszą po raz drugi wejść do paszczy lwa. Tym razem jednak wróg jest bardziej zdeterminowany, a wśród zgranej grupy przyjaciół pojawia się zdrada. Do życia Kuby wkracza Laila, która przypomina chłopakowi zmarłą Nawal. Dziewczyna jest nie tylko piękna, ale również chce walczyć dla siebie o lepsze jutro. Nie zgadza się na bycie tylko uległą i podporządkowaną żoną swojego męża. Bunt może przypłacić życiem, jednak stawia wszystko na jedną kartę. Czy nie jest już za późno? Kiedy pisałam recenzję I tomu (Terror) przedstawiłam głównych bohaterów ale muszę zaznaczyć, że nie tylko te pierwszoplanowe postaci są dopracowane. Niezależnie od tego jak długo na kartach książki znajduje się bohater drugoplanowy, autor przemyślał, jak wpleść go w fabułę, by nadał odpowiedni ton.

Radykalni. Rebelia” to, poza przerażającą wizją przyszłości, również powieść, która ukazuje najmroczniejsze zakamarki ludzkiego umysłu. Zwykli studenci zmieniają się w groźnych przeciwników, bo choć nie mają wojskowego przeszkolenia napędza ich nienawiść. Czyste zło, którego doświadczają, budzi w nich chęć zemsty, krwawego odwetu. Nie wspomniałam o tym wcześniej, ale akcję przeplatają rozdziały z roku 2033 z perspektywy Niewiernego, autor nie zdradza niczego co może nas naprowadzić na jego trop, poznajemy tylko jego przemyślenia i to jak widzi pogrążony w wojnie świat. Jestem bardzo ciekawa kim on jest, miałam swój typ, ale po lekturze Rebelii zwątpiłam, czy to faktycznie TEN.

W powieści „Radykalni. Rebelia” naprawdę wiele się dzieje, dominują mocne sceny, mroczne tło, nawet pogoda nie sprzyja głównym bohaterom. Wszystko to oddaje w pełni nastrój grozy i klimat thrillera, jakimi niewątpliwie książka jest. Polecam, bo oprócz doskonałej fabuły to zarówno I jak i II tom są niezwykle dopracowane. 

Za egzemplarz z autografem dziękuję autorowi Przemysławowi Piotrowskiemu :)






Komentarze

  1. Brzmi bardzo obiecująco. Będę polować na tą książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poluj, Autor powiedział, że na III przyjdzie jeszcze poczekać...

      Usuń
  2. Ponownie mamy odległą przyszłość... Sama nie wiem co sądzić, czy by mnie to zaciekawiło, czy nie. Musiałabym zerknąć aby się przekonać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponuję zacząć od Terroru, bo bez znajomości I tomu ciężko się połapać w II. Kawał dobrej roboty :) Ale to lektura zdecydowanie dla ludzi o mocnych nerwach.

      Usuń
    2. Osoby bardzo wrażliwe nie podołają?

      Usuń
    3. Może być ciężko, są sceny przy których jest aż zimno z wrażenia. Nie chcę zdradzać szczegółów, powiem tak - bojówki nie oszczędzają żadnego niewiernego, niezależnie od płci czy wieku.

      Usuń
    4. Hm... to chyba jednak nie dla mnie

      Usuń
  3. Chętnie sprawdzę czy i mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się, że książka ci się spodobała, ja jednak odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo mi się podobała. Pozdrawiam :*

      Usuń
  5. Pierwsza część to było WOW, mam nadzieję, że autor o mnie nie zapomniał i wkrótce przyśle mi drugą, bo zrzera mnie ciekawość :D

    Pozdrawiam i zapraszam:
    Biblioteka Feniksa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsza było WOW, a w II to dopiero się dzieje.... aż strach się bać co będzie dalej :)

      Usuń
  6. Bój o dusze...to już brzmi przerażająca. Rzadko się zdarza, by kolejna część była jeszcze lepsza...Także szacun

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj duży szacunek należy się autorowi za włożoną pracę, naprawdę to widać.

      Usuń
  7. Bardzo ciekawa propozycja :) może się skuszę

    Pozdrawiam serdecznie :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluję egzemplarza z autografem! Nie jestem do końca pewna, czy spodobałaby mi się ta książka. Ale jeszcze o niej poczytam :)

    Serdecznie pozdrawiam ;**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym momencie już obie części mam z autografem, bo na Terrorze zdobyłam na Targach Ksiązki :) Mam nadzieję, że jednak się przekonasz do nich. Pozdrawiam :*

      Usuń
  9. Tę książkę również chętnie bym przeczytała. Jestem bardzo ciekawa tej wizji przyszłości. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Katastroficzna wizja ;) A p. Przemysław taki sympatyczny... :D

      Usuń
  10. Nie czytałam jeszcze tomu pierwszego, ale klimatem przypomina mi trochę "Dzikusów", których uwielbiam, więc może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam "Dzikusów" ale po opisie (i recenzjach) widzę, że to taka mieszanka "Radykalnych" i "Suszy" Sekielskiego. Muszę się zapoznać z "Dzikusami" bliżej :)

      Usuń
  11. Jak to sie stało, że ja nie słyszałam tej serii wcześniej? To znaczy, nie wiem czy to seria skoro ma druga część to zakładam, że będzie więcej. Nigdy nie czytałam książki która fabularnie byłaby chociaż odrobinę zbliżona do "Rebelii" ale z ogromną chęcią się za nią zabiorę, moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. III jest w trakcie pisania i na niej Rebelia (chyba) się zakończy :) Polecam.

      Usuń
  12. Brzmi interesująco. Może sięgnę. ;)
    Pozdrawiam, Alice

    OdpowiedzUsuń
  13. Z pewnością sięgnę po obie części. Lubię książki, które fundują dużo emocji, więc nie mogłabym przejść obok nich obojętnie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Planuję kupić pierwszy tom w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.