Obserwatorzy

"Dobra matka" Małgorzata Rogala

Wydawnictwo Czwarta Strona
Stron: 351
Moja ocena: 6/6


O twórczości Małgorzaty Rogali słyszałam wiele pozytywnych opinii. Zachęcona recenzjami sięgnęłam po powieść z cyklu o Agacie Górskiej i Sławku Tomczyku „Dobra matka”. Jak wypadła? Zapraszam :)

Dobra matka” to klasyczny kryminał utrzymany na wysokim poziomie. Zaczyna się mocno i tajemniczo: trudno nam przewidzieć, w jakim kierunku rozwinie się ta historia, co dodaje jej dreszczyku. Dodatkowo jest ona bardzo realna i została osadzona na polskim podwórku, więc tym bardziej przemawia do wyobraźni. 

Czy wiesz, co może się stać, jeśli nie strzeżesz swojej prywatności? W Warszawie dochodzi do zabójstwa młodej kobiety, matki kilkuletniej dziewczynki. Wkrótce potem ginie kolejna kobieta, również będąca matką. Co łączy oba morderstwa? Agata Górka i Sławomir Tomczyk muszą rozwiązać tę zagadkę, zanim kolejna z kobiet dostanie tajemniczą wiadomość o treści „Bądź dobrą matką”.

Facebook jako medium społecznościowe jest bardzo potężnym narzędziem, a korzystanie z niego w nieumiejętny sposób, może prowadzić do poważnych konsekwencji. Upublicznianie zdjęć dzieci, własnych danych, czy tego gdzie aktualnie się znajdujemy, jest pożywką dla dewiantów i przestępców. Niby wszyscy to wiemy, ale czy się do tego stosujemy? Kreacja dwóch śledczych jest bardzo dobra. To inteligentni, bystrzy ludzie, którzy szybko kojarzą fakty i wyciągają właściwe wnioski – takich policjantów lubię :) Śledztwo, choć wielowątkowe, prowadzone jest sprawnie i nawet zderzenie Agaty z bolesną przeszłością, nie zaburza jej właściwego punktu widzenia. Akcja się rozwija, Agata i Sławek odkrywają kolejne karty, łączą wątki, dynamicznie zmierzając do finału, który sprawia, że chcemy sięgnąć po kolejną część. 

Pani Rogala w powieści „Dobra matka” pokazała, co może się stać, jeżeli nie będziemy wystarczająco chronili swojej prywatności. Może to brutalny przekaz, ale skłania do zastanowienia się, do przejrzenia swojego facebookowego konta i historii polubień, a także zaproszeń do grup czy grona znajomych, od osób, których nie znamy. Jest to książka dla osób w każdym wieku, w szczególności dla użytkowników mediów społecznościowych, do tego kawał świetnego kryminału, który Wam szczerze polecam.

Komentarze

  1. Nie znam jeszcze twórczości tej autorki, ale koniecznie muszę to zmienić i być może swoją przygodę zacznę właśnie od tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam o tej pisarce.
    Zaciekawiłaś mnie tą książką, jak znajdę chwilkę to przeczytam.

    https://krucz-kruczis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już poluję na całą serię :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Po samej okładce nie podejrzewałabym tak świetnej fabuły, chyba się na nią skuszę :)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem Twojej opinii i zdjęć ❤

      Usuń
  4. Jestem jak najbardziej na tak, tytuł już zapisałam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka raczej nie jest w moim typie, dlatego sobie ją odpuszczę :)
    Pozdrawiam, ifeelonlyapathy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zajrzę do Ciebie po Świętach i dziękuję za odwiedziny :)

      Usuń
  6. Zapisałam tytuł. Może mi się spodobać!

    Pozdrawiam,
    http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Thank you for your comment 😙

    OdpowiedzUsuń
  8. Też właśnie sporo pozytywnych opinii słyszałam o książkach tej autorki i mam w planach poznanie jej twórczości. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od autorki dowiedziałam się że zaczęłam od drugiego tomu ale jak dla mnie niczego to nie zmienia.

      Usuń
  9. Chętnie przeczytam :) jeszcze nic nie czytałam tej Pani, więc uważam, że będzie to wspaniałe rozpoczęcie papierowej przygody 😉
    Pozdrawiam Cię cieplutko
    Daria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też była moja pierwsza ale na pewno nie ostatnia książka p. Rogali. Kryminał pierwsza klasa!

      Usuń
  10. Nie słyszałam wcześniej o autorce, ale chętnie się z nią zapoznam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, warto poznawać tak świetnych polskich autorów :*

      Usuń
  11. Rewelacyjna powieść!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię kryminalne książki tej autorki. Nie czytałam tylko pierwszego tomu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że można każda czytać niezależnie :) Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Zdecydowanie. Choć dla wątków głównych bohaterów warto jednak po kolei. :)

      Usuń
    3. Zauważyłam to dlatego póki nie przeczytam I nie biorę się za III choć chyba po II nie ma to już takiego wielkiego znaczenia. Potem już w kolejności ;)

      Usuń
  13. Jestem nią zainteresowana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, każda następna pewnie też jest świetna :)

      Usuń
  14. Patrząc na tytuł i okładkę nie spodziewałam się kryminału....a tu niespodzianka. Nie znam autorki. Będę miała ją na uwadze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobry kryminał i do tego rodzima autorka :)

      Usuń
  15. Uwielbiam cała serię o Agacie i Sławku, każdy tom jest świetny:)
    https://slonecznastronazycia.blog/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.