Obserwatorzy

"Pokaż mi" Marcel Moss

Wydawnictwo Filia
Stron: 382
data wydania: 03.06.2020 r.

Marcel Moss od początku mocno siedzi w internecie i nie inaczej jest w przypadku „Pokaż mi”. Tym razem autor wziął na tapetę media społecznościowe, regulaminy, które tak chętnie akceptujemy, oczywiście ich nie czytając — wiadomo ;) Oraz aplikacje. Internet wiele nam daje, ale i wiele zabiera, o czym boleśnie przekonał się Łukasz, główny bohater najnowszej powieści Marcela Mossa.

Łukasz zmaga się z problemami w życiu prywatnym i zawodowym. Jego wieloletni związek wisi na włosku, a w pracy zmuszony jest odpierać ataki agresywnej szefowej.
Pewnego dnia mężczyzna za namową przyjaciela instaluje aplikację randkową „Pokaż mi”. Jej użytkownicy zabiegają o względy tajemniczej Królowej, uczestnicząc w konkursie polegającym na wykonywaniu wymyślnych, często erotycznych zadań.
Łukasz stopniowo angażuje się w znajomość z Królową. Wydaje mu się, że tylko ona go rozumie. Gdy jest już bliski spotkania z nieznajomą, zostaje wplątany w kryminalną intrygę, która z czasem odsłania przed nim przerażającą prawdę.


Prawdziwy thriller, którego nie da się przewidzieć — tak w skrócie można powiedzieć o „Pokaż mi”. Autor pokazał, jak bardzo można kogoś zmanipulować, wyciągnąć w niebezpieczną grę, nawet jeżeli bardzo chronił swoją prywatność, uważał, czy zarzekał się, że nie, on na pewno się nie da, to i tak naprawdę niewiele trzeba, bu nagle stać się pionkiem w czyichś rękach. Często niewidocznych. Łatwo zmienić swoje nastawienie, a od tego do tragedii już niedaleka droga. Na przykładzie Łukasza widzimy, że internet nie wybacza nawet najmniejszych błędów. 

Najlepsze w książkach Mossa jest to, że nie ma w nich żadnej pozytywnej postaci. Każdy ma coś na sumieniu, a im dalej, tym gorsze i brudniejsze sekrety odkrywamy. Z tożsamością Królowej miałam twardy orzech do zgryzienia, bo tej samemu nie sposób odgadnąć, trzeba czekać do samego końca i zbierać szczękę z podłogi. 

Jaką kolejną wyidealizowaną rzeczywistość przepuszczoną przez filtry pokaże Marcel Moss? Czekam z niecierpliwością!

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Filia.

Komentarze

  1. Jestem bardzo ciekawa tej książki i na pewno po nią sięgnę. 😊

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.