Obserwatorzy

"Ja Cię kocham, a Ty miau" Katarzyna Berenika Miszczuk. Premierowo.


Wydawnictwo W.A.B.
Stron: 352
Data wydania: 15.04.2020 r.

Książka z bardzo oryginalnym i intrygującym narratorem — siedmioletnim kocurem. Pierwszy raz czytałam powieść pisaną z perspektywy zwierzaka i było to bardzo ciekawe doświadczenie. Lord jest niezwykłym kotem, który wiedziony kocim instynktem i ciekawością chadza własnymi drogami, ale jest bardzo przywiązany do swojej pani Ali.

O czym jest „Ja Cię kocham, a Ty miał”? Zdolna, młoda artystka Ala, która utrzymuje się z tworzenia ilustracji do książek, bierze udział w konkursie organizowanym przez ekscentrycznego mecenasa sztuki i właściciela okazałego dworku Stefana Śmietańskiego. Zwycięzca zostanie spadkobiercą majątku. Lord już widzi siebie w wielkich, pluszowych fotelach rezydencji, jest pewien wygranej swojej Ali, jednak z czasem konkurs przybiera formę zaciętej rywalizacji, a uczestnicy zaczynają znikać w tajemniczych okolicznościach. Lord bierze sprawy w swoje łapy.

Zabawna, przepełniona czarnym humorem, ale i momentami ciepła powieść, która jest idealną rozrywką w tym trudnym czasie. „Ja Cię kocham, a Ty miał” to bardzo dobrze napisana i tak inna od dotychczasowych, książka autorki. Mieszanka komedii i kryminału wyszła na tyle interesująco, że nie sposób jej odłożyć, ale chyba główną zaletą jest właśnie narracja oraz narrator. Lord jest sarkastyczny, jego porównania i „wypowiedzi” wywołują szeroki uśmiech, a przecież o to w komediach chodzi. 


Klimat tajemniczego dworku i osobliwych jego mieszkańców, do których grona należy również sam Śmietański, tworzy ciekawy kontrast z wcześniejszym lekkim, domowym, klimatem z pierwszych stron powieści. Sam wątek kryminalny przynosi interesujące zwroty w akcji i dzięki temu nie da się z nią nudzić. A o co tak naprawdę chodzi w konkursie i dlaczego giną kolejni uczestnicy? Przeczytajcie sami. Naprawdę warto.

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu W.A.B.

Komentarze

  1. Powinna mi się spodobać. Oryginalny pomysł na narratora.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam jeszcze twórczości tej autorki, ale to pewnie dlatego, że nie są to do końca moje klimaty czytelnicze. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Nawet lubię książki tej Autorki, więc raczej po nią sięgnę i to raczej prędzej niż później ;) Miauu

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.