Obserwatorzy

Trylogia Sejf. Tomasz Sekielski.

Dom Wydawniczy REBIS
Stron: 1056
Data wydania: 14.01.2020 r.

Powieści szpiegowskie są jednymi z moich ulubionych. Na „Sejf” czyhałam od dawna, więc jak tylko cała seria została wydana w jednym tomiszczu, wiedziałam, że musi się u mnie znaleźć.

Jedyną wadą takiego wydania jest jego rozmiar (i brak twardej oprawy), wiadomo, do torebki się nie wrzuci, chyba że ktoś na co dzień porusza się z walizką na kółkach. Później to już właściwie same zalety. Historia rozłożona na trzy tomy - „Sejf”, „Obraz kontrolny” i „Gniazdo kruka” - łączą się, przeplatają, więc nie trzeba czekać, szukać, bo wszystkie są w jednym miejscu. A co w nich jest?


Trylogia Sejf ma kilku bohaterów, którzy z czasem i biegiem wydarzeń wysuwają się na pierwszy plan. Spoiwem wszystkich trzech tomów jest dziennikarz śledczy Artur Solski (w trzecim tomie jest go mniej), któremu autor chyba dał kilka swoich cech, bo ten rudy, niepozorny facet ma niesamowitą intuicję i kiedy złapie temat, nie odpuszcza, nawet jeżeli może mu to zaszkodzić. Niejednokrotnie ociera się o śmierć, podważana jest jego wiarygodność, a jednak Artur nie daje za wygraną i drąży dalej. Co z tego wyniknie? Czy jeden człowiek może iść na wojnę z całym aparatem państwa?

Sejf to trzymająca w napięciu powieść nie tylko o służbach specjalnych, tajemnicach wagi państwowej czy ukrywaniu/eliminowaniu niewygodnych osób. To również powieść o pracy dziennikarza śledczego, o tym, jak trudno zdobyć wiarygodny materiał, jak wiele czasu wymaga zebranie i przeanalizowanie go oraz przekazanie tak, by wzbudzić zainteresowanie. Bo choć polityka dobrze się sprzedaje, to jednak nadal w kontekście — najlepiej osobistego — skandalu.


Tomasz Sekielski pokazuje świat, do którego zwykły śmiertelnik nie ma wejścia. Tak, jest on do szpiku kości realny. Szpiedzy, komórki odpowiedzialne z ich pracę, a w tym wieczna walka o informacje, które stanowią najcięższą z dostępnych broń. Takie do przekazania, takie do ukrycia, takie, do jakich dostęp ma tylko niewielka liczba osób, służące teoretycznie do zachowania stabilności w państwie. Asy, dzięki którym się wygrywa lub zostaje na samym dnie. Kto tak naprawdę pociąga za sznurki? Kto jest zakładnikiem? 

Jeżeli mam się pokusić o przyznanie miejsc, to zdecydowanie najlepsza jest I część, a III jako zbiór wszystkiego, co czytelnik już wie, czyta się najciężej, ale to tom finałowy, więc myślę, że bez tego by się nie obyło i  usystematyzowanie materiału jest potrzebne. Polecam! Dla mnie jedna z ciekawszych książek.

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu :)

Komentarze

  1. Planuje ją w przyszłości przeczytać. Zastanawiam się tylko jak ona pod względem formatu wydania ma się do ,,Drogi Królów" od Wydawnictwa Mag w miękkiej oprawie.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam Drogi Królów, chociaż widziałam u Kasi z Niekulturalnie . Moim zdaniem tak grube książki powinny być w twardej oprawie, bo miękka wymięka ;)

      Usuń
    2. Nie dawno, bo w listopadzie wydawnictwo zdecydowało się wydać ,,Drogę królów'' ponownie w grubej oprawie. Podobnie zostaną wydane kolejne tomy.

      Usuń
  2. Mój narzeczony uwielbia tę serię Właśnie czyta ten tom. 😊

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.