Obserwatorzy

Dzień, w którym Cię poznałam. Magdalena Majcher.

Wydawnictwo Pascal
Stron: 400
Data wydania: 30.10.2019 r.


Pamiętam, jak na jednym ze spotkań autorskich, Magdalena Majcher powiedziała, że mogłaby napisać o miłości, ale na własnych warunkach. W pełni to wykorzystała!


„Dzień, w którym Cię poznałam” to przede wszystkim dojrzała powieść, w której nie znajdziecie pseudodramatów, bohaterek nadinterpretujących każde usłyszane słowo (i wiecznie przewracających oczami lub wzdychających) oraz mężczyzn w typie macho z milionami na koncie. Tu miłość jest uczuciem, o które trzeba zawalczyć. Postawić wszystko na jedną kartę, zdając sobie sprawę, jakie są konsekwencje podjętych decyzji, jak wysoka jest cena, którą trzeba zapłacić za możliwość budzenia się obok kogoś, kto jest nam przeznaczony, ale spotkaliśmy go kilka lat za późno. I nie są to puste słowa, bo faktycznie odczuwamy tę więź. Nie jest to łatwa powieść, a Magdalena pisze w taki sposób, że czytelnik mimowolnie staje się postacią w fabule, przypatruje z boku, analizuje i ocenia wszystko z własnego punktu widzenia. Zastanawia czy też tak by postąpił? Czy warto? 


Tło, czyli historia Solidarności na pewno jest solidnie sprawdzona, ale przedstawiona nie w postaci suchych faktów jak w podręczniku, a oparta na wspomnieniach ludzi, rozmowach, zdjęciach, miejscach z nią związanych. Krótka lekcja tego, czym miał być ten ruch, a czym w końcu się stał. 

Ile autorki jest w głównej bohaterce? Odniosłam wrażenie, że najwięcej z tych, które do tej pory stworzyła, ale o tym przekonacie się, kiedy sięgniecie po książkę. Warto :)

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Pascal oraz Magdalenie Majcher.

Komentarze

  1. Magdalena Majcher to jedna z moich ulubionych polskich autorek, więc koniecznie muszę przeczytać tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.