Obserwatorzy

Białe róże z Petersburga. Joanna Jax


Wydawnictwa Videograf S.A.
Stron: 486
Data wydania: 6.11.2019 r.

„Białe róże z Petersburga” to kolejna powieść Joany Jax, która bardzo mi się podała, choć główną bohaterkę najchętniej zamordowałabym gołymi rękami.


Autorka jak zwykle niesamowicie plastycznie i z dbałością o zachowanie prawdy historycznej pokazała czas zmian, rewolucję październikową i upadek carskiej Rosji, jednak pokazany oczami zwykłych obywateli. Tych, których ten czas bardzo mocno doświadczył, głód, brak pracy, zamieszki na ulicach, ale zaszczepiana nadzieja, że kiedy to wszystko minie będzie lepiej, że trzeba ponieść ofiarę w imię wyższego dobra.


Na tym tle niebanalna, pozbawiona schematów historia miłości zwyczajnej dziewczyny Leny i księcia Aleksandra, mezalians, związek, który nie miał prawa istnieć. W wirze zmian ustrojowych tych dwoje traci ze sobą kontakt, to go odzyskuje, a gdzieś w oddali majaczy sylwetka rywala Aleksandra i to zarówno na polu politycznym, jak i uczuciowym — Iwana. Obaj są dla Leny ważni, każdy w innym momencie jej życia zrobił wszystko by ją ocalić, ale ona nie może i nie chce kochać ich obu.



Joanna Jax grę na emocjach czytelnika opanowała do perfekcji, stawia swoich bohaterów w sytuacjach, które zmieniają ich sposób widzenia świata i swojego życia, przewartościowują, pokazują, że nie zawsze można podążać z góry wytyczoną ścieżką, jak zaciera się granicą między tym, co kiedyś było nie do przyjęcia, a jak pod wpływem okoliczności stają się normą.


W „Białych różach z Petersburga” uczucia grają główną rolę, ale nie jest to książka o miłości, a przynajmniej na pewno nie tylko o niej. Polecam.

Komentarze

  1. Jak zapewne już wiesz, bardzo lubię tak emocjonalne historię,
    więc to zdecydowanie książka dla mnie. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie czytałam ani jednej książki p. Jax, a słyszałam i czytałam już nie jedną pozytywna opinię o nich. Mam nadzieję, że w przyszłym roku nadrobię:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.