Obserwatorzy

Alkohol. Piekło kobiet. Monika Sławecka

Wydawnictwo Pascal
Stron: 256
Data wydania: 2.10.2019 r.

Alkoholik. Kiedy słyszymy to słowo, automatycznie pojawia się obraz nie pierwszej świeżości pana, okupującego ławkę w parku. Czy słusznie? Przecież to choroba, uzależnienie, które dotyczy nie tylko szeroko rozumianej patologii, ale i osób, które ubrane w garnitur właśnie mijają Cię na ulicy, które w kubku kawy ze Starbucksa szukają leku na kaca, które wczoraj tak dobrze bawiły się na imprezie, a dziś w lustrze wita je szara twarz z rozmazaną szminką i pustką w głowie. Alkoholizm nie rozróżnia wieku, płci, statusu społecznego. I warto o ty pamiętać.

Monika Sławecka pokazała kobiece oblicze alkoholizmu i o kobietach autorka opowiada, a właściwie one same opowiadają. Część anonimowa, niektóre znane z pierwszych stron gazet, łączy je jedno — piły. Dlaczego? Odpowiedź zna każdy z nas, bo mały kieliszek na wieczór pozwalał zapomnieć, odstresować się, pomagał zasnąć. Na bankietach wszyscy piją, by dobrze się bawić. Kiedy więc te kilkanaście mililitrów czystego szczęścia dostępne w każdym sklepie zaczyna być koniecznością? Na to nie ma jasnej odpowiedzi. Tak jak i z rozmów z niektórymi z bohaterek nie wynika, że przyznają się do bycia w szponach nałogu — piję mało, troszeczkę, nie jest tego dużo. 

„Alkohol. Piekło kobiet” to kolejna książka autorki, która długo nie daje o sobie zapomnieć, to rozmowy, wywiady z osobami, które na co dzień pracują, wychowują dzieci, mają przyjaciół, normalny dom. Kobietami, jakimi i my jesteśmy, więc tym mocniejsze wrażenie ta książka robi. Polecam Wam zapoznanie się z nią, myślę, że na wiele spraw spojrzycie z zupełnie innej perspektywy.

Komentarze

  1. Może skuszę się na tę książkę skoro można spojrzeć na parę spraw inaczej. Ciekawa jestem tych wywiadów i opisanych historii.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaciekawiłaś mnie tą książką. Lubię jak w książkach poruszane są ciężkie tematy.
    Pozdrawiam :)
    www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym bardzo mieć możliwość przeczytania tej książki, z uwagi na trudne i wazny temat.

      Usuń
  3. Moim zdaniem każdy ten artykuł powinien przeczytać. On naprawdę jest bardzo ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
  4. karol18/7/20

    Ja ostatnio na internecie znalazłem firmę Pchła .Z tej firmy jestem bardzo zadowolony bo każde zlecenie wykonuje bardzo dobrze. Każdemu polecam tę firmę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja na pewno kiedyś na ten blog wrócę. Każdy artykuł warto przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kumpel powiedział mi o tym blogu. Ja wszedłem na ten blog i na pewno zostanę na dłużej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja tak samo na ten blog wrócę bo ten blog jest prowadzony bardzo dobrze. Dużo można z niego się dowiedzieć.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.