Obserwatorzy

Znany szum morza. Magdalena Majcher.

Wydawnictwo Pascal
Cykl: Saga nadmorska (tom III)
Stron: 400
Data wydania: 18.09.2019 r.

„Znany szum morza” kończy sagę nadmorską, sagę przepełnioną emocjami, spinającą klamrą losy kobiet z rodziny Zielczyńskich. Losów rozpoczynających się wojna, a kończących współcześnie, kilkadziesiąt lat zamkniętych w trzech, niezwykle poruszających tomach.

Jagoda pragnie przełamać koło międzypokoleniowych kłamstw. Spędzając całe dnie na rozmowach z babką, stara się zrozumieć zawikłaną historię rodziny. Wiedziona przekonaniem, że los można odwrócić, stawia wszystko na jedną kartę. Tworzy wyjątkowe miejsce, które przyciąga kobiety takie jak ona – samotne matki niepełnosprawnych dzieci. Czy smutek i cierpienie można dziedziczyć po przodkach? Czy mamy jakikolwiek wpływ na nasze życie?



Magdalena Majcher już nie raz udowodniła, że nie boi się poruszać trudnych tematów, nie ma dla niej tabu, a solidne przygotowanie, przemyślana konstrukcja bohaterów i sama fabuła, w którą wplata czy niepełnosprawność, czy przemoc, sprawiają, że te ciężkie momenty są na miejscu, pojawiają się zupełnie naturalnie i ciężko wyobrazić sobie inny tok danej historii. Syn Tomasza i Jagody rodzi się z zespołem Downa. Dla obojga młodych rodziców jest to szok, przelane łzy, ciągłe pytania „dlaczego nas to spotkało?”. Jednak z czasem u Jagody zauważamy, że ten pierwszy lęk o dalsze życie, zmienia się w determinację, aby mały Mateusz miał szansę funkcjonować w społeczeństwie na takich samych warunkach, jak dzieci bez dodatkowego chromosomu. Tomasz zupełnie inaczej reaguje, ucieka w pracę, w obowiązki zawodowe i chociaż Jagoda pozbawiona jest jego męskiego wsparcia, to nie traci wewnętrznej siły i walczy nie tylko o przyszłość synka, ale i o siebie jako kobietę. 

Morze przestało szumieć złowieszczo, a uspokaja znanym rytmem, ale czy koniec sagi można uznać za szczęśliwy? Sami oceńcie. Polecam!

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Pascal oraz Magdalenie Majcher.

Komentarze

  1. Saga jeszcze przede mną, ale na pewno przeczytam wszystkie części, bo bardzo lubię książki tej autorki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie sagi mają swój klimat... i nie zawsze muszą kończyć się happy endem...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo jestem ciekawa tej sagi. Mam ją w planach, może niedługo uda mi się po nią sięgnąć. ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.