Obserwatorzy

Lista obecności. Agata Kołakowska


Prószyński i Spółka
Stron: 512
Data wydania: 18.06.2019 r.

Iga Stelmach jest czterdziestoletnią rzeźbiarką, która otrzymała zaproszenie do zamieszkania w Kunicach. W tej wsi stawia się na więzi międzyludzkie, a wspólnota jest jak rodzina. Ze szczególną estymą traktowani są artyści, których obecność jest chlubą miejscowości. Iga kupuje dom, w którym chce zacząć nowy rozdział swojego życia. Ma nadzieję, że tu będzie mogła powrócić do rzeźbienia. Przestanie się go bać…
A ma powody, by do swojej ukochanej gliny podchodzić z dystansem i niepokojem. Po śmierci pięcioletniej córeczki zorientowała się, że kolejna bolesna strata, której doświadczyła, nie jest przypadkowa. Wszyscy bliscy, których utrwaliła w swoim najsłynniejszym cyklu "Oblicza", odeszli - dokładnie w takiej kolejności, w jakiej ich wyrzeźbiła. Świadomość tego była dla niej wstrząsem.




Niesamowity klimat tej powieści to jej największy atut, małe Kunice są tak szczegółowo oddane, ze właściwie mogę powiedzieć, że tam byłam razem z rzeźbiarką Igą. Sielski krajobraz, sympatyczni mieszkańcy są jak zasłona dymna, która z czasem opada, pokazując to, co do tej pory niedostrzegalne. Każda społeczność ma swoje tajemnice i kiedy nowoprzybyły mieszkaniec zaczyna niebezpiecznie drążyć tematy, o których głośno się nie mówi, spotyka się z murem, a niekiedy i wrogością, nawet wśród „przyjaciół”.


Agata Kołakowska oryginalnie poprowadziła fabułę, w której strach i niepewność mieszają się z pasją i oddaniem, to co sprawia największą radość, co wiąże się ze spełnieniem, powoduje lęk przed... a tego nie mogę zdradzić, bo szkoda by było, żebyście nie odkryli tego sami. „Lista obecności” jest mroczna, tak jak mroczna potrafi być ludzka dusza, powoduje niepokój, ale nie pozwala wypuścić książki z rąk. Powieść od pierwszej strony jest tajemnicza i choć chciałby się rozwikłać tę tajemnicę jak najszybciej, to warto skupić się na każdym detalu. Nie zauważycie, kiedy przewrócicie ostatnią kartkę!

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Prószyński i Spółka.

Komentarze

  1. Mam w planach lekturę tej książki i czuję, że mnie też będzie się podobała. 😊

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.