Obserwatorzy

Uśpiona. Który to wariant rzeczywistości? Anna Mrówczyńska


Wydawnictwo Psychoskok
Stron: 198
Data wydania: 12.05.2019 r.

Thrillery psychologiczne to książki, po które bardzo chętnie sięgam, dlatego, kiedy dostałam propozycję przeczytania „Uśpionej”, przystałam na nią z chęcią i...? Zapraszam!


Chciałabym Wam przybliżyć fabułę tej powieści, ale nie potrafię. Książka jest krótka, jednak mnogość bohaterów i pędząca na łeb na szyję akcja nie pozwalają się skupić na tym, o czym ona faktycznie jest, nie ma w niej motywu przewodniego, a jeśli jest to po prostu albo niewyraźnie został zaznaczony, albo w chaosie wydarzeń i postaci ja go zgubiłam. Rozdziały krótkie, oznaczone imionami bohaterów — to plus, bo naprawdę jest ich wielu, a każdy przedstawia inną część historii, więc chociaż dzięki temu jakoś można się połapać co i z czym, bo wierzcie mi, że ta książka to totalny chaos. Akcja bieżąca przeplata się z latami PRL-u, ale nie ma wyraźnej granicy, więc czytamy o kimś, kto ma najpierw 3 lata, za chwilę 15, a potem znowu 5, ktoś ucieka, kogoś mordują, za chwilę ten zamordowany jednak żyje, chociaż kartkę wcześniej pobity do nieprzytomności to teraz wstaje, otrzepuje się i ucieka... być może to pobicie zdarzyło się wcześniej lub później — gdyby przy rozdziałach były daty, cokolwiek co pozwoliłoby rozeznać się w czasie, może by pomogło?


Najciekawszych wątkiem był prokurator, który latami stworzył sobie sieć powiązań, różnymi metodami wpływał na konkretnych ludzi, a oni niczym marionetki wykonywali jego polecenia. Dlaczego? Ze strachu przed pedofilskimi skłonnościami tego człowieka.

„Uśpiona” może nie jest bardzo zła, bo zamysł był dobry, jednak brak w niej spójności, chronologii i klimatu, który tworzą nie tylko trupy, urywana akcja czy obrzydliwe dialogi, ale opisy, miejsca, ludzie i ich uczucia. Tu tego nie ma.


Za egzemplarz dziękuję autorce Annie Mrówczyńskiej.

Komentarze

  1. bardzo, bardzo cenię blogerki mające odwagę napisać negatywną recenzję

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.