Obserwatorzy

Zło. Mariusz Zielke, Artur Nowak


Wydawnictwo Od Deski do Deski
Stron: 360
Data wydania: 03.04.2019 r.

Każdy z nas nosi w sobie pierwiastek zła, gdyby nie on nie potrafilibyśmy ujrzeć dobra. Jednak w książce „Zło” tego mrocznego pierwiastka jest tyle, że zaczyna nas osaczać, wciągać w grę, manipulować i skłaniać do usprawiedliwiania niecnych występków. Czy takie było założenie autorów? Nie wiem, ale wchodząc w skórę Tomasza Mauera, zaczęłam go usprawiedliwiać, szukać wytłumaczenia, a wiem, że nie powinnam. I dlatego uważam, że książka „Zło” jest genialna!


Jeden z najlepszych warszawskich adwokatów Tomasz Mauer, chcąc odpocząć od Warszawy, przestępców, których bronił, afer i układów, przenosi się do Mirowa, na pierwszy rzut oka spokojnego miasteczka z sielskim krajobrazem. Szybko okazuje się, że nawet tu na prowincji trzeba grać pod kartę rozdającego.




„Zło” jest tak zaplątane i nieoczywiste, że sami zastanawiamy się, czy można tu mówić o winie. Kończąc ją, pomyślałam, że każdego można osaczyć, pozbawić prawa wyboru, albo właściwie podać rozwiązanie dokładnie takie, jakie chcielibyśmy, by ono było. Nie ma znaczenia czy ktoś jest wykształcony, czy ma pieniądze, czy nie, każdy ma słabe punkty. Wystarczy tylko wszystko dobrze rozegrać. Jednego tylko nie da się przewidzieć, a przynajmniej do końca — konsekwencji.




Książka jest fikcją, przynajmniej w teorii, bo ja mam wrażenie, że bardzo blisko jej do prawdy. Wydarzenia nie są naciągane, kombinowane. Świat wielkich pieniędzy, adwokatów diabła i ludzi, których owi prawnicy wyciągają z kłopotów, układy, łapówki. Pewnie nie każdy zna to z autopsji, ale każdy wie, że im większe pieniądze, tym większa władza, a władza może wszystko. I o tym jest „Zło". Jedna z najlepszych książek, jakie czytałam. Polecam.

Komentarze

  1. Temat interesujący, opinia zachęcająca... Nic tylko czytać 😉

    Pozdrawiam
    https://subjektiv-buch.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Przekonało mnie to ,że jest to jedna z najlepszych książek, jakie czytałaś i również chcę ją przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Skoro to taka dobra książka to koniecznie muszę po nią sięgnąć. ☺️

    OdpowiedzUsuń
  4. U Ciebie jak zawsze krwawo ;).
    Ale zaintrygowała mnie ta książka, chętnie się z nią zapoznam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Będę ją miała na uwadze :)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna książka sam czytałem i polecam ją każdemu! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.