Obserwatorzy

"Odwróceni" Artur Kowalewski, Piotr Pytlakowski


Dom Wydawniczy REBIS
Stron: 480
Data wydania: 23.04.2019 r.

„Odwróceni”, czyli książka, która powstała na podstawie serialu TVN. Obejrzałam wszystkie odcinki, dlatego z wielkim entuzjazmem wzięłam się za czytanie historii świadka koronnego nr 1 w Polsce. Ze strony na stronę odtwarzałam w głowie sceny, przypominałam sobie poszczególne postaci, z tym że nie mieli przypadkowych twarzy, a twarze aktorów znanych z serialu i nie przeszkadzało mi to, bo akurat obsada była idealnie dobrana.

W „Odwróconych” znajdziemy wszystko, co, czego spodziewamy po się książce o gangu pruszkowskim. Mamy handel narkotykami, sutenerstwo, ogromne pieniądze, kobiety, luksusowe samochody i wszechobecną śmierć. Wyroki są tu na porządku dziennym, każde najmniejsze nieposłuszeństwo, każde oskarżenie o nielojalność kończy się kulką w głowę. 
W tym brudnym świecie istnieje jednak wartość najwyższa, ważniejsza nawet niż życie — rodzina. To ona podlega najściślejszej ochronie, a kiedy zaczyna być zagrożona, można przejść nawet na drugą stronę. Na stronę „psów".


Do książki mam tylko jedno zastrzeżenie, napisana jest szorstko jak papier, brak w niej adrenaliny, emocji. Temat jak najbardziej interesujący, tu pościg, tam strzelanina, a siedzisz w fotelu i nie czujesz, że cię podrywa z miejsca. Pamiętam, że serial wręcz w ten fotel wbijał, a książka po prostu jest, dzieje się, ale nie przenosi się to na emocje czytelnika.

Mówi się, że o mafii pruszkowskiej chyba powstało już tyle książek, że każda kolejna jest powielaniem tego samego. W przypadku „Odwróconych” to nie tylko kwestia struktury czy samej organizacji, ale również tego, jak dwa różne światy — policji i gangu — wzajemnie się przenikają. Jak jeden zaczyna zależeć od drugiego i jak bardzo niebezpieczne mogą być to układy. Polecam.

Za egzemplarz dziękuję Dom Wydawniczy REBIS.

Komentarze

  1. Zazwyczaj książka powstaje pierwsza i adaptacja jest gorsza, to tutaj, po odwróceniu kolejności powstania wersja papierowa nie mogła przebić pierwowzoru 😉

    Pozdrawiam
    https://subjektiv-buch.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Raczej nie sięgnę. Nie czuję "mięty" do tej powieści ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój narzeczony sięga po tego rodzaju książki, więc zaproponuję mu tę skoro polecasz.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam w moje skromne blogowe progi. 😊

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.