Obserwatorzy

"Czterdzieści minus" Katarzyna Kostołowska


Wydawnictwo Książnica
Stron: 320
Data wydania: 3.04.2019 r.

„Czterdzieści minus” to książka, która idealnie sprawdzi się w ciepły dzień, na kocyk, na huśtawkę. Ciepła i pokrzepiająca historia czterech przyjaciółek. Pełna humoru, ale i niepozbawiona kilku gorzkich scen. Jak w życiu, prawda? To, co miłe i to, co cieszy, przeplata się z cięższymi chwilami.


Największym atutem tej książki jest przyjaźń. Często słyszymy, że kobiety nie potrafią się przyjaźnić, że w ich relacjach zawsze chodzi o drugie dno. Anita, Magda, Karola i Aśka udowadniają, że można, że trzeba i że takie wsparcie jest bezcenne. Czasem wręcz przesadzały, dzwoniąc do siebie nawet z największą błahostką, ale może właśnie to jest receptą na sukces? Żeby dzielić się wszystkim, a wsparcia szukać nawet w tych zdaje się najbardziej przyziemnych rzeczach?




Autorka bardzo dobrze pokazała rolę matek tytułowych kobiet czterdzieści minus, ponieważ z chwilą, kiedy nasza rodzicielka zostaje babcią, nie oznacza, że musi swoje życie podporządkować wnukowi czy wnuczce. Ma prawo cieszyć się życiem i planować dzień niekoniecznie uwzględniając w nim resztę rodziny. Wiele młodych matek o tym zapomina, a autorka nienachalnie zwraca uwagę, że nasze matki już wychowały dzieci. Mogą pomóc, ale na własnych zasadach i powinniśmy to szanować.



Polecam „Czterdzieści minus” nie tylko kobietom w wieku zbliżonym do głównych bohaterek (sama mam 34, więc lada chwila będę na półmetku czterdziestki), ale każdej czy każdemu, jeżeli mężczyzna nie boi się babskich książek 🙂

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Książnica. 

Komentarze

  1. Czasem człowieka ma ochotę na taką ciepłą, lekką książkę... Zapisuję sobie tytuł, będę miała go na uwadze jak mnie najdzie chętka na taką lekturę ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.