Obserwatorzy

Twarzą w twarz Agata Suchocka


Wydawnictwo Initium
Cykl: Daję Ci wieczność (tom II)
Stron: 288
Data wydania: 14.02.2019 r.

„Twarzą w twarz” jest kontynuacją „Woła mnie ciemność” ale jest zdecydowanie krótsza od poprzedniczki. Zapraszam :)


Lothar Mintze, opuszczony przez mentora i opłakujący bolesną stratę, został sam − porzucony, zgorzkniały i wściekły. Młodzieńcza naiwność ustąpiła miejsca palącej ciekawości, która popycha go w podróż do Ameryki, gdzie ma nadzieję znaleźć odpowiedzi na dręczące go pytania. Gdzie się podział Huntington? Dlaczego Armagnac go opuścił? I najważniejsze: czemu nie przewidział zbliżającej się tragedii?



Nie znalazłszy odpowiedzi w Europie, Lothar przeprawia się przez ocean i udaje do Nowego Orleanu, podążając za znakami mającymi doprowadzić go do prawdy. Niespodziewanie spotyka młodego jazzmana, Thomasa Greenbourgha, który wygląda aż nadto znajomo. Kim jest ów młodzieniec? I czy to właśnie on jest odpowiedzią na wszystkie pytania nękające skrzypka?



W drugim tomie przenosimy się do czasów współczesnych, gdzie elektryczność i internet to codzienność. Autorka pokazała jak bohaterowie zmienili się wraz z upływającym czasem, oczywiście nie fizycznie, wyglądem zatrzymali się w XIX wieku. Lothar odnalazł się w świecie nowinek technologicznych bardzo dobrze, płynie z prądem zmian, jest niczym kameleon, zawsze dostosowuje się do tego, co przynosi mu los. Armanagnac nie potrafi poradzić sobie w nowym świecie, oddala się od Lothara, by w ostateczności zniknąć z jego życia. Na zawsze. 




W „Twarzą w twarz” autorka nadal zachowała erotyczny klimat powieści, nadal związki homoseksualne wiodą tu prym, jednak pojawiają się też bardzo ciekawe kobiece postaci, które zdecydowanie ubarwiają powieść, a także jedna dość zaskakująca osoba, której chyba nikt nie mógł się spodziewać. O kogo chodzi? Musicie przeczytać i to koniecznie od początku, żeby nie pogubić wątków. 



„Twarzą w twarz” jest inną książką niż „Woła nie ciemność”, tu autorka bardziej skupiła się na uczuciach między bohaterami, tym co zostało z ich związku, kiedy te pierwsze erotyczne uniesienia powoli przygasły i nie mówię tu tylko o Lotharze i Armanagnacu, ale i jeszcze jednej parze, która wydawała się nierozłączna. W tej części mam zdecydowanie więcej tajemnic, więcej akcji, ale już mniej romantycznych uniesień. Ten barokowy świat, poetycki, barwny i niespieszny, który poznaliśmy w poprzedniej części, znika zupełnie, a zostaje zastąpiony współczesnością. Jednak książka na tym nie traci, a zyskuje. Zyskuje coś nowego, coś innego, a jeżeli dodamy do tego zaskakujący koniec, to ja jestem zdecydowanie na tak! I Wam polecam. Mimo że sama tak jak pisałam przy okazji I tomu, rzadko sięgam po erotyki, to po te spokojnie można :)


Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Initium.

Komentarze

  1. Nie znam tej serii, ale to nie do końca moje klimaty. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tej serii - erotyczne klimaty to nie mój klimat ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.