Obserwatorzy

"Krwawy las" Jones Geraint II PrzedpremierowoII


Dom Wydawniczy Rebis
Stron: 416
Tłumaczenie: Mirosław P. Jabłoński
Data wydania: 12.02.2019 r.

W 9 r. n.e. w Lesie Teutoburskim rzymskie orły zostały rozniesione na germańskich włóczniach. To była jedna z największych militarnych klęsk w dziejach.

Nazywają go Feliksem, „szczęśliwym”, bo jako jedyny ocalał z krwawej jatki w lasach Germanii. Stracił pamięć, nie wie, kim jest, ale na pewno jest żołnierzem. Wcielony do legionu wraz z towarzyszami z drużyny stawia czoło brutalnym germańskim wojownikom. W leśnej gęstwinie zwycięski marsz dumnych legionistów Warusa przeradza się w desperacki odwrót zdziesiątkowanych żołnierzy. Czy Feliks przypomni sobie, skąd się wziął w tamtym krwawym lesie?


Powieść „Krwawy las” jest oparta na prawdziwych wydarzeniach, a występujące w nim postaci naprawdę istniały i dowodziły legionami. Jednak autor nie skupia się tylko na oddaniu historii i walk, czy pokazaniu wielkich dowódców, nie, książka skupia się na tych, o których nie śpiewa się pieśni, a to oni oddają to, co mają najcenniejsze — życie. „Krwawy las” jest powieścią z perspektywy „zwykłego” żołnierza, oczami Feliksa poznajemy hierarchię panującą w obozie, strategię czy same bitwy, proces szkolenia oddziałów, a także sposoby spędzania wolnego od trudów walk czasu. Widzimy, jak głównym bohaterem szarpią sprzeczne uczucia — chęć pomocy pojmanemu i katowanemu towarzyszowi, ale rozkaz nie pozwala zrobić nic, by uratować legionistę. Poświęcenie jednostki dla dobra ukrywającego się oddziału. Lojalność wobec towarzyszy broni, którzy dla żołnierza są kimś więcej niż rodzina, a niesubordynacją w stosunku do wyższego rangą. Wszystko, co „siedzi” w głowie Feliksa jest tak dobrze oddane, że ja sama miałam ochotę chwycić za miecz i pobiec razem z nim.


Każdy konflikt zbrojny, niezależnie czy w 9 r. n.e. czy w 2001 r. ma jakiś cel, czy to nowe terytorium, surowce naturalne czy pozyskanie nowych kontaktów handlowych. W „Krwawym lesie” również nie jest to walka sama dla siebie, dodatkowo dochodzi zdrada ze strony osoby, której Feliks najmniej by się spodziewał. Przysłowiowy lis w owczej skórze. Pod koniec uświadomiłam sobie, że wstrzymywałam oddech, bo z chwilą, kiedy główny bohater zaczyna rozumieć, kim był i do czego prowadzą aktualne wydarzenia, wprowadza czytelnika w stupor. Najgorsze jest to, że książka ma kontynuację, która jeszcze nie jest dostępna na polskim rynku. Ja z niecierpliwością czekam, co będzie dalej! 

„Krwawy las” jest dla czytelników niewrażliwych na drastyczne sceny. Jeżeli nie przeszkadza Wam krew i tortury, to naprawdę warto przeczytać. Ja jestem zachwycona!

Dom Wydawniczy Rebis bardzo dziękuję :)

Komentarze

  1. Myślę, że mojej przyjaciółce przypadłaby ta książka do gustu ;)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  2. Przerażają mnie twoje zdjęcia, są TAK BARDZO NIESAMOWITE ♥♥♥
    Super recenzja
    Pozdrawiam, Pola
    https://czytamytu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Staram się wpasować w klimat ;)

      Usuń
  3. Już same twoje zdjęcia kochana bardzo mocno przemawiają do mojej wyobraźni. Nie wiem, czy nie będę bała się tej książki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Recenzja ciekawa, ale chyba sobie teraz odpuszczę, za to Twoje zdjęcia super. Działają na wyobraźnię :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się:) Takie mają być i wpisać się w klimat ksiązki ;)

      Usuń
  5. Historia napisana przez życie i przez historię..... takie książki są warte uwagi

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak tylko przeczytałam o czym jest książką wiedziałam, że muszę ją przeczytać. Uwielbiam książki o starożytnym Rzymie, a czasy, w których doszło do walk w Lesie Teutoburskim, są moją ulubioną epoką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozostaje mi życzyć wolnego czasu na lekturę :)

      Usuń
  7. Dawno nie czytałam nic z tego gatunku więc najwyższa pora to nadrobić :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zainteresowałaś mnie, chętnie przeczytam :)
    Pozdrawiam, Alice

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.