Obserwatorzy

"Nowe czasy. Nie pora na łzy." Edyta Świętek

Wydawnictwo Replika
Cykl: Nowe czasy tom. I
Stron: 336
Data wydania: 30.10.2018 r.

"Nie pora na łzy” otwiera cykl Nowe czasy. Jeżeli pozostałe części będą utrzymane w takim klimacie, będzie bosko!!

Wraz z bohaterami wracamy do lat 90, gdzie po upadku komunizmu rodzi się nowa, polska rzeczywistość, rozwija kapitalizm. Autorka bardzo wiernie oddała charakterystyczne dla tych czasów bazary, gdzie na łóżkach polowych kwitł handel, a z magnetofonów rozbrzmiewają utwory pierwszych kapel disco-polo. Jednak powieść „Nie pora na łzy” nie jest o upadającej epoce, a o ludziach, tu najważniejsi są bohaterowie, którzy muszą odnaleźć się w nowych czasach.



Marek Pawłowski i Paweł Szymczak to pospolite „cwaniaczki”, którzy szukają łatwego i szybkiego zarobku. Marek po odbyciu Zasadniczej Służby Wojskowej nie bardzo ma pomysł co zrobić ze swoim życiem i wkrótce wpada w bardzo nieciekawe towarzystwo, Paweł tych pomysłów ma aż za dużo, jednak najlepiej odnajduje się w tzw. męskich interesach, o których nie mówi się głośno. Andzia, żona Pawła, prowadzi atelier z damską odzieżą, wszystkiego dorobiła się od zera, dlatego swój zakład traktuje jak drugie dziecko, a może pierwsze? Ponieważ córka Pawłowskich Gosia, jest pozostawiona sama sobie, co w krótkim czasie doprowadza do bardzo niebezpiecznych sytuacji. Rodzeństwo — Wioletta i Adrian, zakładają kapelę disco-polo i płyną na fali sukcesu. Jednak Wioletta na własnej skórze odczuwa, że popularność to nie tylko blaski, ale również bardzo groźne cienie.


„Nie pora na łzy” to bardzo interesującą powieść z wachlarzem osobowości. Mieszanka, którą tworzą bohaterowie, wielowątkowość i bardzo plastyczne opisy powodują, że książkę czyta się bardzo szybko. W powieści jak w życiu mieszają się dobre chwile, które wywołują uśmiech i chcemy by trwały jak najdłużej oraz te gorsze, niebezpieczne, złe. W powieści historia wszystkich postaci zazębia się, przenika i tworzy spójną całość, której dalszego ciągu nie mogę się doczekać. Gdybym miała wskazać, na kontynuację czyich losów czekam najbardziej? Myślę, że na Wioletty i Małgorzaty, ponieważ dla nich los okazał się bardzo przewrotny. Nie zdradzę Wam, co się wydarzyło, ponieważ zepsułabym radość z lektury, ale powiem, że obie przekonują się, iż obdarzyły zaufaniem nieodpowiednie osoby. Zainteresowani? Mam nadzieję! Serdecznie polecam.

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Replika.



Komentarze

  1. Książka już czeka na moim czytniku. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jestem zainteresowana, bo ciekawi mnie tło akcji i czas w jakim toczą się wydarzenia tej powieści :)
    Chętnie przeczytam.

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej! Zamknęłaś blog? Jestem trochę do tyłu i nie wiem czy coś się wydarzyło?

      Usuń
  3. Myślę, że ta pozycja by mi się spodobała :) W ogóle ostatnio coraz częściej interesują mnie pozycje z tego Wydawnictwa, a wcześniej rzadko co z niego czytałam :D
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajna odskocznia od książek, które często u Ciebie widzę :) Moim zdaniem warto, wkrótce kontynuacja :)

      Usuń
  4. Ten cykl i inne książki Edyty Świętek z pewnością przeczytam w odpowiednim czasie :)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  5. Może w końcu w tym roku zapoznam się z twórczością autorki. Bardzo mnie kusi ta książka. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z chęcią zaciągam tytuł na listę. Zaciekawiła mnie Twoja recenzja.
    Serdecznie pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaka fajna nazwa bloga :) Również pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Anonimowy3/1/19

    Zaciekawiłaś mnie tą książką :D Z chęcią ją kiedyś przeczytam :D
    Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Hi!
    Great post dear. <3
    Maybe follow for follow?
    https://belyfashionadress.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Chętnie bym po nią sięgnęła ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie mówię nie. Może kiedyś przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) Lata 90 to lata mojego dzieciństwa i wiele z tych opisywanych rzeczy pamiętam! Te bazary, które mimo, że nadal przecież funkcjonują, to już mają zupełnie nie ten klimat. Magnetofon, kasety VHS z bajkami, które niekiedy przez nieuwagę można było skasować lub nagrać na nie coś innego :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.