Obserwatorzy

Wywiad z Thomasem Arnoldem :)




Jolanta Ostaszewska

Chciałabym się dowiedzieć jakie książki miały wpływ na Pana życie, na to kim Pan jest dzisiaj? Kto w Panu zaszczepił zamiłowanie do literatury?

TA: Literaturę zaszczepili we mnie poloniści. I myślę, że „zaszczepili”, to całkiem trafne słowo, gdyż jako uczeń nie lubiłem czytać lektur. Wtedy czytania nie uważałem za rozrywkę. To był po prostu przymus. Nie ukrywam, że przeczytałem wszystkie wymagane w szkole lektury, ale tylko z poczucia obowiązku zapoznania się z nimi. Zamiłowanie do książek odkryłem sam, gdy sięgnąłem po powieści sensacyjne R. Ludluma. Wielokrotnie na spotkaniach autorskich zaznaczam, że „Protokół Sigmy” uratował mi literackie życie. Podsumowując... Ludlum i Cussler. To były moje sensacyjno-przygodowe początki z literaturą jako rozrywką.

Truskaweczka

Mnie zawsze zastanawia co skłoniło autora do wydania pierwszej książki i w jaki sposób się do tego zabiera, więc może autor na to mi odpowie.

TA: Chyba po prostu szukałem odskoczni od pracy. Chciałem też zrobić „coś”, aby zostać zapamiętany. Może było to jakieś poszukiwanie sensu życia... Sam nie wiem :) A początki, jak wszystkiego, były trudne. Po prostu usiadłem i zacząłem stukać w klawisze. Zrodziło się „dzieło” mające około 300 stron. Oczywiście wylądowało w komputerowym koszu, gdyż nie dało się tego czytać :P Potem kolejna próba, aż w końcu powstała powieść, w którą ktoś postanowił zainwestować.

Agnieszka Caban-Pusz

Ja jestem ciekawa co jest dla Pana największą motywacją do pisania? Żeby nie było za prosto-oprócz czytelników ;)

TA: Obecnie odpowiedź na to pytanie jest stosunkowo prosta. Od niedawna pisanie to mój jedyny zawód, więc teraz chciałbym dołożyć wszelkich starań, aby żyć z tej pasji. Także to jest taka powiedzmy... standardowa motywacja. Od pewnego czasu rozwijam również własne uniwersum Archeonu, w którym osadziłem pierwszą powieść fantasy. Chciałbym go możliwie jak najbardziej rozbudować i to właśnie jest drugi cel, który mnie motywuje. Marzę, aby stworzyć pełny, oryginalny świat, tak jak zrobili to Martin czy Tolkien.

Sylwia Prus

Na biurku masz sterylnie czysto czy artystyczny nieład? ;)

TA: Nie mam biurka :P Piszę, siedząc w fotelu, dookoła którego panuje artystyczny nieład :P


Mateusz Wąsik

Jak zrównoważyć stawianie wymagań czytelnikowi z dbaniem o czytelnika?

TA: Zawsze byłem przekonany, że im bardziej zakręcona historia, tym lepiej i chyba wciąż tak uważam :) Mimo to wiem, że jeśli zbytnio zagmatwamy, to Czytelnik może się pogubić. Należy pamiętać, że autor wie, o czym pisze, a osoby czytające powieści podchodzą do nich zazwyczaj raz i muszą się w nich odnaleźć. Trzeba znać umiar i zrozumieć, że czasem mniej znaczy więcej.

Natalia Tyczyńska

Co skłoniło do pisania kryminałów i thrillerów? Skąd ten pomysł?

TA: Od zawsze lubowałem się w zagadkach :) Mam na myśli nie tylko książki, ale też filmy czy seriale. Uwielbiam mocno zagmatwane, dziwne historie i zabawę z Odbiorcą. Bardzo cieszy mnie, gdy ktoś pisze, że po przeczytaniu zakończenia szczęka mu opadła. To jest właśnie kwintesencja kryminału i thrillera.

Ile książek wydał autor? Ile chce autor wydać książek w roku 2019?

TA: Do tej pory na rynku ukazało się siedem powieści – jedna fantasy i sześć kryminałów. W 2019 roku chciałbym dokończyć trylogię Legend Archeonu no i nie ukrywam, że przydałby się także jakiś kryminał/thriller :P W międzyczasie będą również powstawały opowiadania farmaceutyczne publikowane w magazynie branżowym. Pierwsze dwa już zostały napisane. Szykuje się pracowity rok :)

Natalia Murawska

1. Cytat, który najlepiej opisuje Pana życie?

TA: „Wiem, że nic nie wiem”/Sokrates. Zawsze staram się planować do przodu, po czym życie zaskakuje mnie bardziej, niż ja Czytelników na końcu moich książek :P

2. Film, serial lub program telewizyjny, w którym chciałby Pan zagrać/wziąć udział i dlaczego?

TA: Chciałbym zagrać w drugiej części filmu „Słaby Punkt” (z ang. „Fracture”) - według mnie najlepszy thriller kryminalno-prawniczy, jaki powstał. Uwielbiam tak dobrze napisane scenariusze. Gdyby postanowiono kontynuować historię z pierwszej części, a Anthony Hopkins zadzwonił i powiedział: Arni, nie dam rady, bierz moją rolę... Nie zawahałbym się ani chwili :P

3. Gdyby mógł Pan spotkać się z dowolną postacią fikcyjną (niekoniecznie z Pana książek) to kto by to był i dlaczego akurat ta postać?

TA: Detektyw Alex Cross (grany przez M. Freemana). Uwielbiam zakręcone kryminały, a filmy z nim właśnie takie sprawy prezentowały. Może Cross czegoś by mnie nauczył, a potem ja nauczyłbym tego Rossa. :)

Ewa Pajdzik-Mętel

Farmaceuta i pisarz to dwa zawody, które mogłoby się wydawać nie mają ze sobą nic wspólnego, a jednak panu udało się je połączyć w dość oryginalny sposób i zadebiutować thrillerem medycznym. Proszę zdradzić (o ile to możliwe), co było w pana życiu momentem przełomowym- zwrotnym i skłoniło do porzucenia farmacji na rzecz pisania?

TA: Decyzję musiałem podjąć, gdy zostałem kierownikiem. Mimo iż na tym stanowisku wciąż pracuje się w wymiarze etatu 1/1, trzeba się znacznie bardziej poświęcać. Nadgodziny i rozwiązywanie problemów poza godzinami pracy to norma, więc musiałem wybrać. Nie można było „ciągnąć” tych dwóch zawodów równolegle. Będę szczery... Nie wiem, czy jeszcze nie wrócę do apteki, jednak w obecnej chwili chcę się zmierzyć z pisaniem na nieco szerszą skalę niż dotychczas.


Marzena Jaroszek

Zakochani czasu nie liczą, głodni sukcesu analizują każdą mijającą godzinę. Gdyby otrzymał Pan w prezencie do wyboru dwa "nietypowe" zegarki. Wskazówki jednego z nich przyspieszałyby w trudnych życiowych momentach, zaś wskazówki drugiego zwalniałyby gdy zdarzy się coś, na co czekał Pan z utęsknieniem. Mógłby Pan wówczas zatrzymać czas i faustowskim powiedzeniem rzec “trwaj chwilo, jesteś piękna” . Który z tych zegarków by Pan wybrał?

TA: Wybrałbym ten drugi – do zwalniania czasu. Przedłużałbym dobre chwile tak bardzo, że te przykre stałyby się wręcz niezauważalnymi sekundami mojego istnienia. Co więcej, mógłbym żyć niemalże w nieskończoność, a wybierając ten pierwszy zegarek, pewnie mocno skróciłbym sobie egzystencję :P

Aga_D

Czy chciałbyś napisać coś w duecie? Jeżeli tak to z kim? (polski i zagraniczny pisarz/pisarka)

TA: Na chwilę obecną raczej nie... Obawiam się, że tą moją połówką zepsułbym dzieło. Poza tym wierzę, że każdy autor to indywidualista, więc trudno dobrać dwie w pełni zgrane osoby.

Do tej pory kryminały teraz fantastyka – co trudniej się pisze?

TA: Myślę, że kryminały... W fantastyce ogranicza nas jedynie wyobraźnia, a w kryminałach wszystkie aspekty świata, w którym żyjemy. Co więcej... Czytelnika kryminałów coraz trudniej dziś zaskoczyć.

Agnieszka Mycoffeetime

Dlaczego magister farmacji zajął się pisaniem książek? To był "grom z jasnego nieba" czy...chłodna kalkulacja?

TA: Zdecydowanie szukałem odskoczni. Kiedyś z kolegą długo rozmyślaliśmy nad otworzeniem własnego interesu – chcieliśmy wykorzystać potencjał, jaki często drzemie w młodych ludziach. Niestety, żadnego z pomysłów nie wprowadziliśmy w życie. I gdy tak sobie kiedyś patrzyłem na moją półkę z książkami, postanowiłem, że mimo to nie chcę spędzić reszty życia przed telewizorem. Miałem w głowie parę pomysłów, więc powiedziałem sobie... czemu nie. Zacząłem pisać i obecnie mam na swym koncie siedem powieści.

Co Pan czuje na spotkaniach autorskich, tuż przed wyjściem do swoich Czytelników?

TA: Zdecydowanie ekscytację, gdyż tak naprawdę nie mam pojęcia, z kim przyjdzie mi porozmawiać i jakie pytania padną. Na pewno obecnie nie denerwuję się już tak, jak na pierwszych spotkaniach i każde z nich traktuję jako ciekawą odskocznię od pisarskiego trybu życia. 


Żaneta Domurad

Dlaczego postanowiłeś pisać książki?

TA: (jw.) odpowiedź u Agnieszka Mycoffeetime i Truskaweczka

Jak długo pisałeś pierwszą książkę?

TA: Kilka miesięcy samego pisania, do tego poprawnie po sobie... Myślę, że zajęło mi to co najmniej pół roku.

Na czym wzorujesz się tworząc postacie (a może tworzysz je od podstaw)?

TA: Postacie staram się tworzyć od podstaw. Nie wzoruję ich na nikim znanym ani tym bardziej bliskim, aby nikt nie poczuł się na przykład urażony. Wiem, że często trudno uniknąć pewnych podobieństw, ale raczej są one drobne, czasem nawet niezamierzone.

Jaki jest twój ulubiony kolor?

TA: Nie wiem, czy obecnie mam ulubiony kolor. Myślę, że pewnie byłoby to coś z barw zimnych. Błękitny/zielony/turkusowy...

Jaka jest twoja ulubiona potrawa?

TA: Spaghetti/carbonara :)

Gdy byłeś dzieckiem kim chciałeś zostać w przyszłości?

TA: Babcia zawsze chciała, żebym został księdzem :P Ja bardziej oscylowałem w okolicach lekarza. Skończyło się całkiem blisko – farmaceuta, po czym wyszedł z tego pisarz :P

Jaką cechę charakteru powinien mieć pisarz?

TA: Powinien być człowiekiem wytrwałym, skupionym na celu, dążącym do samodoskonalenia swojego warsztatu.

Jaka była Twoja ulubiona bajka w dzieciństwie?

TA: Zdecydowanie Kacze Opowieści, czyli Sknerus McKwacz i reszta :P

Jaką masz cechę charakteru, której nie znosisz?

TA: Nie wiem, czy to cecha charakteru, ale poprawiałbym swoje książki w nieskończoność. Te wydane również :) To trochę taki chory perfekcjonizm. Co gorsza... wiem, że nigdy do końca nie wyeliminuję wszystkich błędów, bo niektóre popełniam zupełnie nieświadomie :/

Jaka rzecz lub wartość jest dla ciebie najważniejsza w życiu?

TA: Zdecydowanie rodzina.

Ile miałeś lat gdy zacząłeś pisać?

TA: 27 lat. Jejku... kiedy to było :P

I takie małe pytanie końcowe: jaką radę dałbyś początkującym pisarzom?

TA: Żeby zobaczyli sobie wywiad z J. Pattersonem:
To obecnie najbogatszy i najbardziej rozpoznawalny na rynku sensacyjnym pisarz świata, który mówi między innymi, czego nauczył się podczas swojej literackiej podróży, a także o tym, że jego pierwsza powieść została odrzucona przez trzydziestu siedmiu wydawców.
Agnieszka Piszczatowska

1. Skoro magister farmacji to wykorzystujesz tę wiedzę przy pisaniu książki? np. jaki środek podać by w niezauważalny szybki sposób kogoś ,,usunąć,, z życia i żeby było trudne do wykrycia?

TA: Owszem... Zdarzyło mi się sięgać do farmacji, szczególnie podczas pisania Anestezji oraz Horyzontu Umysłu. Mimo to nie przypominam sobie, aby uczono nas o niewykrywalnych lekach/truciznach :P A szkoda... :P

2. Skoro taki gatunek piszesz to czy bywasz czasem romantyczny, czy też taki twardo stąpający po ziemi?

TA: Raczej jestem z tych twardo stąpających po ziemi. Na to pytanie najlepiej odpowiedzieliby moi bliscy, ale pewnie niewiele minąłem się z prawdą.

Basia Chinouk Po

Pisarz thrillerów, w których nic nie jest takie, jak się wydaje, musi być po części psychopatą. W jaki sposób popełniłbyś zbrodnię doskonałą, aby wymknąć się Rossowi i spółce? Czy obserwowałbyś rozwój wydarzeń z oddali czy ingerowałbyś w śledztwo matacząc "ile wlezie"? Ciekawa byłaby konfrontacja pisarz kontra bohater przez niego stworzony. Kto w tej potyczce byłby górą? ;)

TA: Ha! Świetne pytanie, ale i podchwytliwe, gdyż pierwszym błędem psychopaty, który chciałby uniknąć odpowiedzialności w związku z popełnioną zbrodnią, byłoby podzielenie się z Wami w tym wywiadzie szczegółami takiego przypadku :P Hehe... Sprytne, ale się nie udało! ;P




Lidia Paschkle

Jaka jest Pana ulubiona książka z dzieciństwa i czy miała ona wpływ na teraźniejszość (napisanie swojej książki)?

TA: Na to pytanie po części już odpowiedziałem, odnosząc się do „Protokołu Sigmy” R. Ludluma. Czy miała wpływ? Oczywiście... Bez niej w ogóle nie zainteresowałbym się książkami i traktowałbym literaturę jako zło konieczne. Idąc dalej, pewnie nie zacząłbym pisać i nie byłoby Thomasa Arnolda.

Anna Filusz

Co oznacza R. między imieniem a nazwiskiem?

TA: Ryszard – to moje drugie imię :)

Bardzo Wam dziękuję za pytania, a Thomasowi za szczere i zabawne odpowiedzi :) Świetnie się bawiłam czytając wywiad, mam nadzieję że Wy podobnie :) Książkę "33 dni prawdy" z autografem Thomasa Arnolda otrzymuje: Marzena Jaroszek :) Gratuluję i czekam na kontakt mailowy: red_sonia@poczta.fm lub na messengerze :)

Komentarze

  1. Cały wywiad przeczytałam z zainteresowaniem. Książki autora jeszcze przede mną, ale na pewno nadrobię zaległości. Też lubiłam Sknerusa McKwacza. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sięgnij - warto :) Przepadniesz do reszty :)

      Usuń
  2. Naprawdę bardzo ciekawy i zachęcający do sięgnięcia po twórczości autora wywiad. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, bo Arni nadal jest malo znany, a nie bardzo wiem czemu. Świetnie pisze!

      Usuń
  3. Ciekawy wywiad. Możliwe, że dzięki niemu sięgnę po książki autora :)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  4. Powiem tak... ciekawie to wyszlo.. na prawdę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyszedł z tego jeden z najlepszych wywiadów jaki czytałam:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba głównie sprawa pytających i odpowiadającego :) Arni ma duży dystans do siebie i duże poczucie humory - pewnie dlatego tak fajnie to wyszło :) Dziękuję :*

      Usuń
  6. Asa, moje pytanie :) Dziękuję za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.