Obserwatorzy

"Wszystkie barwy roku. Opowieści na 12 miesięcy". Opracowanie zbiorowe


Wydawnictwo Replika
Stron: 416
Data wydania: 30.10.2018 r.

Wszystkie barwy roku to swoisty miszmasz gatunków i stylów znanych polskich pisarek. Dwanaście opowiadań napisanych przez trzynaście kobiet, po jednym na każdy miesiąc, tworzy rok pełen ciepła, bólu, nostalgii, uśmiechu.

Gdybym miała wskazać to, które mnie poruszyło najbardziej, to z pewnością będzie to historia rodzeństwa z „Przytul mnie mocno". Zaręczam, że nikt obok tego opowiadania nie przejdzie obojętnie, autorka wywołała we mnie tyle emocji, tyle ciepła do tej dwójki dzieciaków z Domu Dziecka, że sama chętnie bym je przygarnęła i przytuliła, nie tylko dziś, ale już na zawsze. 

Kolejnym, które na pewno wyróżnię to „Prezent na Dzień Babci” historia staruszki, która oczekuje już tylko na śmierć, bo rodzina kompletnie się od niej odsunęła i młodej kobiety, której życia rodzinnego na pewno nie można nazwać spokojnym i sielankowym. Spotkanie tej dwójki może się okazać najlepszym prezentem, jaki mogą sobie wzajemnie podarować. Jesień nastraja mnie mocno nostalgicznie, stąd pewnie wybór akurat tych dwóch opowiadań.



Jednak jest jeszcze jedno, z którego bohaterami chciałabym spotkać się ponownie. To „Przeklęty” - historia pierścienia, który sprowadza nieszczęście, ale i pozwala zrozumieć, co w życiu jest ważne. Ten fantastyczny wątek rodem z „Władcy Pierścienia” daje obiecujący początek, czy autorka zechce go „pociągnąć"? Przekonamy się, sama będę trzymała kciuki za ewentualną powieść z tym wątkiem :)

„Wszystkie barwy roku. Opowiadania na 12 miesięcy” to książka, w której każdy znajdzie coś dla siebie. Różnorodność stylów i gatunków, poruszanej tematyki sprawią, że będzie idealnym prezentem na zbliżające się Mikołajki, Gwiazdkę, urodziny czy imieniny. Zbiór jest uniwersalny i z pewnością wpisze się w każde czytelnicze gusta :) Serdecznie polecam!


Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Replika.


Komentarze

  1. Zazwyczaj nie przepadam za krótką formę wypowiedzi, jednak w przypadku tego typu publikacji, jest to możliwość poznania stylu pisania kilku autorów jednocześnie, jeśli wcześniej nie miało się do czynienia z ich twórczością. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Zastanawiałam się nad nią i w sumie chciałabym przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przepadam za zbiorami opowiadań. Ledwo się wczuję w historię i już muszę się z nią żegnać. Dlatego sobie odpuszczę :)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię opowiadania, dlatego z chęcią przeczytałabym tę książkę. Mogłaby mi się spodobać. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wydają się być bardzo ciekawe, więc jeśli wpadnie mi w łapki ten zbiór to z chęcią przeczytam :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Od dzisiaj bardziej szanuję opowiadania i mam ochotę dać szansę tym :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Opowiadania średnio lubię, ale może dam szansę :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.