Obserwatorzy

"Krótka historia sztuki" Susie Hodge

Oficyna Wydawnicza AlmaPress
Tłumaczenie: Malinowski Jerzy Jarosław
Stron: 224
Data wydania:18.06.2018 r.

Książką zainteresowałam się głównie dlatego, że moja starsza córka odziedziczyła talent do rysowania po babci. I chodząc na dodatkowe zajęcia z rysunku i ceramiki, zaczyna zadawać coraz to trudniejsze pytania. "Krótka historia sztuki" podzielona jest na rozdziały (kierunki, dzieła, tematy, techniki), a każdy z nich poprzedza krótki spis treści, więc bez problemu odnajdzie się w niej nawet taki laik jak ja. Dodatkowo to bardzo ułatwia poruszanie się w konkretnych zagadnieniach. Dla mnie najbardziej interesującym były dzieła i tematy. 



Przyznam szczerze, że sama jestem kompletnym beztalenciem w tej dziedzinie, jednak lubię podziwiać piękno, które jest zawarte w obrazach. Może nowoczesna sztuka, aż tak do mnie nie przemawia (nie widzę niczego głębokiego w kilku kolorowych kreskach, czy kształtach geometrycznych wyciętych z papieru kolorowego), lecz przy ponadczasowym pięknie klasycznych dzieł, nie mogę przejść obojętnie.

Susie Hodge operuje bardzo przystępnym językiem. Nie zarzuca nas datami, nazwiskami i definicjami, które ciężko zapamiętać, a co dopiero nie pomylić i się w nich nie pogubić. Sylwetki malarzy czy rzeźbiarzy przedstawione są w kontekście ich dzieł, więc nie znajdziemy tu przydługich (i nudnych) wywodów biograficznych.

Jest to książka, po którą z chęcią sięgnęła nawet moja ośmioletnia Martyna, choć ona głównie ze względu na ilustracje.


„Krótka historia sztuki” jest pięknie wydana. Znajdziemy w niej zdjęcia obrazów i rzeźb, znanych nam czy to z lekcji plastyki w szkole, czy po prostu gdzieś z telewizji. Mona Lisa, Wenus z Milo, Krzyk – o tych i o innych dziełach dostajemy od autorki krótkie, ale treściwe informacje.

Książka Susan Hodge będzie nie tylko ozdobą każdej biblioteczki, lecz również ciekawą przygodą ze sztuką, pokazaną w sposób bardzo uniwersalny i przystępny, jednym słowem dla każdego. Polecam!

Za egzeplarz dziękuję Oficynie Wydawniczej Alma Press



Komentarze

  1. Mam przeczucie, że prędzej bym ją oglądała niż czytała xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest co oglądać, naprawdę. Wydanie przepiękne :)

      Usuń
  2. Ciekawa pozycja, ale nie dla mnie ;). Nie za bardzo się interesuję sztuką...

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dzieci pytają trzeba się dokształcać, to najlepsza motywacja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokladnie! Moja mała artystka ogląda książkę na każdą stronę, bardzo jej się podoba, zwłaszcza rzeźby :)

      Usuń
  4. To raczej nie jest książka dla mnie. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzieci doskonale motywują do rozwoju. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Widzę że to wydanie naprawdę cieszy oko! Mam nadzieję, że wpadnie w moje łapki:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie jest warta uwagi, wydawca bardzo się postarał :)

      Usuń
  7. Ja sie Martynce nie dziwie! Sama pewnie przegladalabym te ksiazke z wypiekami na twarzy! ;)

    Tak samo jak Ty, kompletnie nie rozumiem sztuki nowoczesnej. Nie potrafie dopisac ideologii do kolorowej kropki na bialym tle. ;)

    Ja z kolei musze dorwac jakas prosta ksiazke muzyczna. Cos, co nauczy takie beztalencie jak ja, odczytywania nut, itp. Skoro Bi ma od wrzesnia zaczac gre na skrzypcach, to ktos pewnie bedzie musial jej czasem pomoc, a ja klucz wiolinowy widzialam ostatnio w podstawowce! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie mam żadnej fajnej ale zupełnie Cię rozumiem. Ja jestem beztalenciem plasyczynym ale muszę się ogarniać ;)

      Usuń
  8. Raczej nie moja tematyka. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie zdecydowałam się na nią, bo to kompletnie nie moja tematyka, ale bardzo ładnie wydana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydana pięknie to fakt, ja ją wzięłam z myślą o córce artystce :)

      Usuń
  10. Zacznę od tego WOW co za wydanie !! Po drugie widzę, że to idealna książka dla każdego bez wyjątku ma wiek czy płeć. Jestem zachwycona 😍 Super , będę miała ją na uwadze

    OdpowiedzUsuń
  11. Jako że z tematem mam wiele wspólnego (szkoła architektoniczna) to chętnie sięgne po tę pozycję podana w tak przystępnej formie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno Ci się spodoba i będzie przydatna :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.