Obserwatorzy

"Posłuszna żona" Kerry Fisher


Wydawnictwo Literackie
Oryginalny tytuł: The Silent Wife
Tłumaczenie: Sobolewska Agnieszka
Stron: 464
Data wydania: 18.07 2018 r.

Posłuszna żona” towarzyszyła mi pod koniec urlopu. Jak wrażenia? Przeczytajcie sami :)

Życie Lary wydaje się doskonałe. Czuły mąż Massimo, cudowny synek Sandro i piękny dom. Lara jednak wie coś o swoim mężu. Coś, czego nie może nikomu wyznać. W przeciwnym razie Massimo straciłby wszystko, na co tak ciężko pracował przez całe życie: posadę, reputację i syna. Ten sekret sprawia, że małżeństwo staje się dla Lary więzieniem.

Maggie wyszła za mąż za Nico, brata Massimo. Mieszkają razem z dziećmi ze swoich pierwszych związków. Maggie wie wszystko o mężu. Pewnego dnia jednak na strychu znajduje list, z którego poznaje straszną prawdę o pierwszej żonie Nico, Caitlin. Czy ujawni to, czego właśnie się dowiedziała, czy też wybierze milczenie, aby ochronić tych, których kocha? W rodzinie, którą spajają same kłamstwa, za prawdę trzeba będzie zapłacić ogromną cenę.

 

Mnie posłuszeństwo kojarzy się z absolutną uległością, z pozbawieniem własnego zdania i całkowitemu podporządkowaniu się osobie, względem której to posłuszeństwo mamy okazać. Nie brzmi to trochę jak niewolnictwo? „Posłuszna żona” jest obrazem tego słowa, ponieważ ukazany związek małżeński Massima i Lary, jest związkiem toksycznym, w którym dominuje jedna strona. Lara jest całkowicie podporządkowana, ze strachu, niepewna własnego zdania, zaszczuta. Starając się chronić synka przed ambitnym i nieznoszącym porażek Massimem, nie chce się sprzeciwiać, choć wewnętrzny bunt narasta w niej z każdym dniem. Jednak stwarzany przez nią obraz szczęśliwej i zgodnej rodziny pęka jak bańka mydlana.


Przeciwieństwem małżeństwa Lary i Massima jest drugi opisany związek – Nico i Maggie, choć i tu mamy pewien rodzaj manipulacji, próby podporządkowania sobie drugiej osoby. Jednak tu nie chodzi o małżonków, a o relację córki i ojca. Franceska jest niezadowolona, że jej ojciec ponownie się żeni, więc poniekąd wykorzystując swój ból po stracie matki, próbuje wpływać na jego nowy związek. Czy i w jakim stopniu jej się to uda musicie sprawdzić sami :)

Posłuszna żona” poza wątkami psychologicznymi jak relacje

rodzinne, jest również powieścią obyczajową. Kerry Fisher pokazuje życie codzienne Farinellich, bogatej włoskiej rodziny, na której czele stoi kobieta – Anna. W tej książce główną rolę odgrywają kobiety, fabuła na nich głównie się skupia i to z perspektywy dwóch kobiet – Lary i Maggie poznajemy całą historię.


Powieść Kerry Fisher jest książką bardzo emocjonalną ze świetnie wykreowanymi bohaterami. Postaci pierwszoplanowe i drugoplanowe oraz cała fabuła są dopracowane, więc książkę czyta się bardzo dobrze. Jedynym – małym minusem – była dla mnie objętość, nie jest ona może obszerna, ale momentami „rozwleczona”. Mimo tego skończyłam ją w miarę szybko i polecam Wam zapoznanie się z tą historią. Warto!


Za egzemplarz dziękuję Wydwanictwu Literackiemu :)


Komentarze

  1. Właśnie zaczynam czytać tę książkę. Jestem bardzo jej ciekawa :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie przeczytam co o niej napiszesz :)

      Usuń
  2. Wkrótce będą również czytała tę książkę i muszę przyznać, że bardzo wiele sobie po niej obiecuję. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. jeśli na nią trafię chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piszesz, że warto.... chętnie zajrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To tytuł, który bardzo chcę mieć na swojej półce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. życzę, by się znalazł na Twojej półce :)

      Usuń
  6. Brzmi calkiem obiecujaco. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest ciekawa, jak gdzieś Ci się uda ją dostać to warto sięgnąć :)

      Usuń
  7. Jakoś ta książka nie wydawała mi się na tyle ciekawa, bym o niej kiedykolwiek pomyślała jak o swojej lekturze (za jakiś tam czas), ale muszę przyznać, że zmieniłaś mój tok rozumowania. Będę miała ten tytuł na uwadze. ;)
    Pozdrawiam!
    DEMONICZNE KSIĄŻKI

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest to demoniczna książka, ale mam nadziję, że Tobie również się spodoba :)

      Usuń
  8. Czytałam o tej książce same pozytywne opinie - ciekawa jestem jej bardzo!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba i ja się skuszę na tę książkę. Może mi się spodobać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę wypatrywała recenzji (jak już się uporasz z tymi na już :)

      Usuń
  10. Trzymam kciuki, żeby się udało :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytam hasło posłuszna żona i nóż mi się otwiera w kieszeni..ech

    OdpowiedzUsuń
  12. Pogmatwana historia, brzmi ciekawie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.