Obserwatorzy

"Radykalni. Terror" Przemysław Piotrowski

Wydawnictwa Videograf S.A.
Stron: 416
Cykl: Radykalni tom I
Moja ocena: 6/6



Kiedy na swoim facebookowym profilu autor ogłosił, że szuka recenzentów, nie wahałam się ani chwili i wysłałam zgłoszenie. Na szczęście nie zraził go młody „wiek” bloga :) Zapraszam na recenzję książki, która mówiąc wprost: wysadzi Was z kapci. ;)

Podczas wymiany studenckiej w Hiszpanii Kuba Polak zakochuje się w pięknej Arabce. Wkrótce okazuje się, że Nawal jest w ciąży. Szczęście mężczyzny nie trwa jednak długo, jego wybranka pada ofiarą zabójstwa honorowego, a Kuba i jego najlepszy przyjaciel Michał ledwo uchodzą z życiem. Kiedy uprowadzona zostaje partnerka Michała, mężczyźni zwracają się do jej brata, Krzyśka, żołnierza Legii Cudzoziemskiej, a następnie w trójkę ruszają za mordercami Nawal i porywaczami Moniki. Droga przez ogarniętą nienawiścią Europę staje się dla młodych ludzi przeprawą przez piekło.

Radykalni. Terror” to spojrzenie w niedaleką przyszłość. Akcja dzieje się w roku 2023 i poraża swoim realizmem. Każdego dnia, czy to z radia, telewizji czy internetu, docierają do nas informacje o migracji ludności z krajów muzułmańskich do Europy, o przeludnieniu w obozach imigracyjnych wywołującym zamieszki, napięcia. O francuskim Calais w pewnym momencie media zamilkły, bo tego co się tam działo (i pewnie dzieje nadal) już nie sposób było przekazać. Przemysław Piotrowski pokazał co może się stać, jeżeli europejskie państwa pozwolą na niekontrolowany napływ imigrantów, zwłaszcza radykalnych islamistów. Autor na grupie kilku młodych ludzi przedstawił jak świat zaczyna pogrążać się w niewyobrażalnym okrucieństwie.

Książka jest przepełniona testosteronem, to męski punkt widzenia miłości, seksu, okrucieństwa, bohaterstwa, a także wojny, która właśnie się rozpoczyna. Bohaterowie to czwórka młodych studentów, ludzie tacy jak ja kilka lat temu. Prawdziwi, patrzący w przyszłość z typową dla tego wieku beztroską, z przekonaniem, że świat stoi przed nimi otworem. Są tolerancyjni, otwarci, pracują w hiszpańskim hotelu z ludźmi z całego świata. Zderzenie z radykalnym islamem zmienia ich diametralnie.

Od momentu wykonania wyroku na Nawal akcja nie zwalania ani na minutę, cały czas pędzi do przodu i wciąga w niebezpieczną grę, której stawką jest życie. Autor szczegółowo wyjaśnia na czym polega islam, jak z religii pokoju stał się narzędziem do zabijania w imię Allaha. Nie szczędzi opisów egzekucji, ale wyjaśnia również dlaczego do nich dochodzi. Pokazuje mechanizm, w którym każdy z radykałów jest trybikiem tak dobrze zaprogramowanym, że ciężko tę strukturę przebić. Niestety ukazuje również bezsilność władz wobec tej struktury, a ona rozrasta się coraz bardziej, przybiera niepokojące rozmiary i w pewnym momencie nie ma już ratunku.

Pan Przemysław zaznaczył, że książka jest fikcją, jest jego wizją tego co może, ale niekoniecznie się wydarzy za kilka czy kilkanaście lat. Ja niestety mam wrażenie, że świat niebezpiecznie zbliża się do tego, który on przedstawił w swojej powieści. Perspektywa czasowa również jest niepokojąca, akcja dzieje się w 2023 roku jednak są również krótkie rozdziały z roku 2033, kiedy to świat jest pogrążony we wojnie. Czas nie jest naszym sprzymierzeńcem, co historia już nieraz pokazała.

Radykalni. Terror to na pewno książka, którą warto przeczytać, do czego Was zachęcam. Możecie ją traktować jako fikcję literacką, choć z czasem zobaczycie, że wiele przedstawionych sytuacji miało miejsce, a akcja rozgrywająca się na paryskich ulicach tylko potęguje poczucie realności.

Za egzemplarz recezencki dziękuję autorowi Przemysławowi Piotrowskiemu.



Komentarze

  1. Nie przekonują mnie książki które dzieją się w przyszłości. Jestem z innej bajki ale zerknąć mogę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma inny gust :) Mnie wciągnęła bez reszty :)

      Usuń
  2. O kurcze przerażająca wizja przyszłości...realna aż nazbyt, oby jednak nie. Oby ten napływ imigrantów został opanowany. Bardzo ciekawa pozycja. Super, że zdecydowałaś się ją zrecenzować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na WTK zamierzam spotkać się z autorem i osobiście mu podziękować :) Fajnie, że dął mi szansę :)

      Usuń
  3. Bardzo ciekawa propozycja :) Obawiam się jednak, że moźe nie być w moim guście. Ale z pewnością przyjrzę się bliżej tej pozycji.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. To brzmi naprawdę dobrze :) lubię takie klimaty, więc dopisuję książkę na listę "do przeczytania" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super recenzja! Ta tematyka jest na fali, myślę że dobrze. Mam ochotę przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że zdobędziesz egzemplarz :)

      Usuń
  6. Książki, które opisują przyszłość trochę mnie przerażają, ale i tak po nie sięgam. Możliwe, że tę również przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tematyka tej książki bardzo mnie ciekawi. Bardzo się cieszę, że miałaś okazję ją zrecenzować, bo nie wiem czy dowiedziałabym się o niej. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Mnie akurat takie wojenne tamaty bardzo przyciągają, więc o autorze wiedziałam od dawna :) Polecam :)

      Usuń
  8. Oj zdecydowanie nie, to zupełnie nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno, autor pisze same takie, wiec niczego innego nie mogę Ci polecić w zamian ;)

      Usuń
  9. Na początku nie mogłam się wczuć, bo to nie do końca moje klimaty, ale powieść okazała się czymś niesamowitym. Mam nadzieję, że autor wyśle mi niedługo 2 część :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie moje smaki ale najważniejsze, że Tobie się podoba :)
    Pozdrawiam,
    Daria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widże, że u Ciebie większość to fantastyka :) U mneie pojawi się Veronica Roth "Spętani preznaczeniem" :)

      Usuń
  11. Pierwsze trzy zdania z opisu książki i jestem zainteresowana! :) Ostatnio dość często sięgam po takie lektury, których wcześniej nawet bym nie tknęła. Jestem jednak ciekawa akcji, bo zapowiada się naprawdę ciekawie. Tym bardziej, że polecasz :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że udało mi się wzbudzić ciekawość książką :) Warto :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.