Obserwatorzy

Zapowiedzi kwiecień

Kwiecień to dla mnie miesiąc szczególny, ponieważ w kwietniu obchodzę urodziny :) Ale zanim będę świętowała 33 wiosnę na moim koncie, zapraszam na kwietniowe zapowiedzi książkowe:

1. Wydawnictwo Czarna Owca

Zamęt
                                               

Vincent V. Severski


Premiera: 18.04.2018

W Pakistanie porwany zostaje przez talibów polski biznesmen. Grozi mu śmierć. Do akcji ratunkowej rusza super tajna jednostka Agencji Wywiadu znana jako „Sekcja”.  Szybko okazuje się jednak, że porwanie jest tylko częścią szerszego planu, w który zaangażowane są wywiady różnych krajów i staje się ono powodem do bezwzględnych rozgrywek politycznych w Polsce. Pod kierunkiem ekscentrycznego Romana „Sekcja”, czyli Monika – absolwentka ASP, Dima – były nielegał, Ela i Witek, z narażeniem życia próbują zdemaskować zdrajcę i podróżując przez Grecję, Rosję, Pakistan i RPA rozwikłać trudną szpiegowską zagadkę.

2. Wydawnictwo Burda Książki

Bezdech

                                             

Grzegorz Kapla 



Premiera: 04.04.2018 r.


Podczas jednego z zimnych i mokrych wieczorów samotny biegacz odkrywa zwłoki młodej dziewczyny tuż przy warszawskim brzegu Wisły. Śledztwo otwiera podkomisarz Olga Suszczyńska, która nie wie jeszcze z jak bardzo surowym światem przyjdzie jej się zmierzyć.
W tym samym mieście, również w jesiennych ciemnościach, lecz ponad siedemdziesiąt lat wcześniej młody żydowski chłopiec Benjamin zostaje rozdzielony z ojcem podczas akcji wysiedleńczej. Razem z matka trafiają pod dach zaprzyjaźnionego sklepikarza, by już na zawsze zapomnieć o swoich korzeniach.
Autor w obrazowy sposób opisuje trudne losy polskich żydów u schyłku wojny, poznajemy też historię powojennego podziemia, dławionego bez zmieszania przez esbecję. Bohaterzy doświadczają przełomowych wydarzeń historycznych dla Polski i Świata, które wydarzyły się na przestrzeni ostatniego półwiecza. Książka jest niezwykłym zapisem ponad półwiecza historii, jak również komentarzem do wydarzeń światowej sceny politycznej ostatnich lat.
Trzymająca w napięciu lektura, skupia w sobie wiele wątków historycznych, realistycznie odwzorowując trudną historię Polski od czasów Drugiej Wojny Światowej, przez okres PRL-u, aż do czasów obecnych.
Książka nie pretenduje jednak do miana powieści historycznej. To kryminał, przepełniony zgrabnymi dialogami gdzie tempo akcji dynamizuje wartki wątek śledztwa policyjnego w Warszawie oraz na Śląsku. Dzięki niemu bliżej poznajemy głównych bohaterów książki.

3. Wydawnictwo Videograf

RADYKALNI. Rebelia
                                                      

Przemysław Piotrowski
Premiera: kwiecień 2018 r.
Stary Kontynent płonie. Zapoczątkowana w Paryżu muzułmańska rebelia rozlewa się na sąsiednie kraje. Islamscy fundamentaliści wychodzą na ulice Berlina, Brukseli, Londynu i wielu innych miast Europy Zachodniej. Władze starają się zapanować nad chaosem, ale pojawia się nowy wróg – radykalna prawica. Jej bezwzględne bojówki ze skrajnym bestialstwem odpowiadają muzułmańskiej społeczności. Kuba i jego przyjaciele są zmuszeni raz jeszcze powrócić do piekła, wszak nigdy nie zostawia się swoich za linią wroga. W niemieckiej stolicy czeka ich walka, jakiej dotąd nie stoczyli, bój nie tylko o serca, ale i dusze. Kipiący nienawiścią Berlin zabiera ich w otchłań szaleństwa, a gdy wrogie mocarstwa stawiają ultimatum, najgorszy koszmar staje się faktem.
Radykalni. Rebelia to kontynuacja najbardziej kontrowersyjnego cyklu political fiction ostatnich lat. To książka o tym, co może czaić się za rogiem, gdy my naiwnie ufamy, że nic nam nie grozi. Wojna już trwa. Ludzie znów zabijają w imię Boga. Nadciąga apokalipsa.

4. Wydawnictwo Replika

ZOSTAŃ, A POTEM WALCZ
                                                    

John Boyne

Premiera: 17.04.2018 r.


W dniu wybuchu I wojny światowej ojciec Alfiego Summerfielda obiecał, że nie pojedzie na front – ale nazajutrz złamał tę obietnicę. Cztery lata później Alfie nie wie, gdzie podziewa się jego ojciec, wie tylko, że wykonuje on jakąś specjalną, tajną misję. Pewnego dnia, czyszcząc buty na dworcu King’s Cross, Alfie niespodziewanie widzi nazwisko ojca w dokumentach należących do wojskowego lekarza. Oszołomiony i zdezorientowany chłopiec zdaje sobie sprawę, że ojciec leży w pobliskim szpitalu – miejscu, w którym leczy się chorych na nerwicę frontową. Alfie nie bardzo wie, co to takiego nerwica frontowa, lecz postanawia wyratować ojca z tego dziwnego, niepokojącego miejsca. 


ZAWSZE MIESZKAŁYŚMY W ZAMKU

                                                               

Shirley Jackson


Premiera: 17.04.2018 r.

Merricat Blackwood wraz z siostrą Constance i wujem Julianem zamieszkują rodzinną posiadłość. Nie tak dawno temu rodzina liczyła siedmiu członków – do czasu, kiedy pewnej nocy do cukiernicy trafiła śmiertelna dawka arszeniku. Uwolniona od zarzutu morderstwa Constance wróciła do domu, gdzie Merricat robi wszystko, by uchronić ją przed natarczywością i wrogością miejscowej społeczności. Dni upływają w dosyć szczęśliwym odosobnieniu, aż pewnego dnia do posiadłości przybywa kuzyn Charles…

Którąś z nich jesteście zainteresowani? A może nie mieliście w planach i dzięki mnie się one zmienią? 😉



Komentarze

  1. Jakoś nic mnie nie zaciekawiło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja najbardziej czekam na Severskiego :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Mnie ten "bezdech" zaciekawił. ....

    OdpowiedzUsuń
  3. "Zawsze mieszkałyśmy w zamku" już sama okładka przyciąga uwagę! A opis zachęca :D Chyba dopiszę do listy, żeby tytuł zapamiętać. Ostatnio zaczynam wpadać w czytelniczy dołek i chyba potrzebuję takich ciekawych książek, coby się z niego wyciągnąć :)
    Pozdrawiam serdecznie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytelnicze dołki niewskazane, wiosna idzie, nie dołujemy się : )

      Usuń
    2. I to jest pozytywne podejście, którego mi trzeba :D Aż słońce zaświeciło jak to piszę :)

      Usuń
    3. Ja mam wrodzony optymizm ;) Szklanka zawsze do połowy pełna itp. :D

      Usuń
  4. "Bezdech" niezwykle mnie intryguje! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bezdech brzmi naprawdę intrygująco. Ja czekam na Nie ufaj nikomu, oraz Zmowa, które mają premierę około 20 kwietnia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Po pierwsze ,, Bezdech" bardzo zainteresował mnie sam opis, a okładka tylko potwierdza, że będzie to ciekawa lektura. Druga pozycja zachwyca okładką i tajemnicą. Mam tutaj na myśli ,,Zawsze mieszkaliśmy w zamku". Te zapowiedzi wydawnicze mnie kuszą :)
    Pozdrawiam serdecznie,
    Daria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Bezdech" i u mnie jest na szczycie, ponieważ tematyka wojenna to to co naprawdę lubię :) No i Severski, czyli polski szpieg na emeryturze :) A "Zawsze mieszkaliśmy w zamku" przycięgneło mnie dokładnie tym samym - okładką i tajemnicą :)

      Usuń
  7. "Zawsze mieszkalysmy w zamku brzmi bardzo ciekawie. Autorka niepolska, wiec moze mozna ja dostac w wersji anglojezycznej, przed premiera. Musze sprawdzic. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj sprawdź, czasem niestety ksiązka co nieco traci przez przekład na inny język, więc poluj na oryginał :)

      Usuń
  8. W sumie to "Bezdech" brzmi ciekawie. :)
    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brzmi bardzo ciekawie i mam nadzieję, że taki się okaże :)

      Usuń
  9. Całkiem ciekawe zapowiedzi :) Ja urodzinki w maju, praktycznie w matury :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To u Ciebie też wkrótce będą urodzinowe zapowiedzi :)

      Usuń
  10. Nigdy nie czytałam Sverskiego, ale coraz bardziej mnie kusi, żeby się zapoznać z jego twórczością . "Zamęt" brzmi naprawdę fajnie :)
    ściskam :) Latające książki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przerobiłm cały jego kwartet szpiegowski Nielegalni, Niewierni, Nieśmiertelni, Niepokorni. Polecam, jeżeli lubisz czytać o polskich szpiegach, o strukturze wywiadu, akcajch :)

      Usuń
  11. Chyba raczej nie słyszałam jeszcze o żadnej z tych książek, no ale warto spróbować, może skuszę się po jakąś.

    https://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/03/miedzy-zyciem-zyciem-jessica-shirvington.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie sposób śledzić wszystkich nowości i zapowiedzi :) A każdy ma własny ulubiony gatunek :)

      Usuń
  12. Akurat te zapowiedzi mało mnie interesują. Trzeba jakoś połapać się w tym gąszczu nowości :) Pozdrawiam, Paweł z http://melancholiacodziennosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest to łatwe, dużo wydawnictw, dużo gatunków :)

      Usuń
  13. Akurat w Twoich zapowiedziach nie znalazłam nic dla siebie :(
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. "Zamęt" ma świetną okładkę! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.