Obserwatorzy

Gorączka i krew. Cedric Sire

Wydawnictwo Dragon
Stron: 424
Data wydania: 20.03.2019 r.


„Gorączka i krew” to thriller z elementami fantastycznymi i właśnie to mnie do niego przyciągnęło. Książka od samego początku jest bardzo brutalna, ponieważ już w pierwszych rozdziałach śledczy znajdują w ukrytym w głębi lasu domu, okrutnie okaleczone ciała kobiet. Każdą z nich poddano torturom, by na koniec spuścić z nich krew. Kto i dlaczego to robił? Odpowiedź znajdziecie w książce, ale podpowiem, że bardzo zgrabnie wpleciono do fabuły wątek Krwawej Hrabiny, czyli Elżbiety Batory.

Co do samego wątku fantastycznego to jest on intrygujący, autor użył wilków jako nosicieli dusz i to one wybierają potencjalne ofiary. Zawsze pojawiają się w lustrach, więc na wszelki wypadek wyrzućcie z domu wszystkie dostępne ;) Ten element buduje napięcie, sprawia, że włoski nam się unoszą, bo wiemy co stanie się z kobietą, która w lustrze ujrzy czerwone oczy wilka, mamy ochotę krzyczeć: uciekaj! I to zapisuję na duży plus :)



„Gorączka i krew” ma również bardzo oryginalną pierwszoplanową postać-komisarz Eva Svarta, która sama również walczy z demonami. To, co spotkało ją oraz jej siostrę bliźniaczkę miesza się z aktualnym śledztwem, wywołuje wspomnienia i duchy przeszłości. Czy to nie za dużo? Hmm powiem szczerze, że momentami byłam przytłoczona wszystkimi złymi wydarzeniami, jakie spotykają Evę, w którymś momencie zaczęłam myśleć o niej nie jak o człowieku, ale o cyborgu. Może u Was będzie inaczej? Nie, ona nie jest złą bohaterką, tylko niekiedy za mocno udręczoną.


Podsumowując, powieść ma niesamowity klimat, którego grozę potęgują niosące śmierć wilki z czerwonymi ślepiami. Z chwilą, kiedy Eva trafia na pierwszy trop, wydarzenia dzieją się błyskawicznie i książka pochłania całą uwagę. Opisy, legendy, kult pewnych bóstw sprawiają, że naprawdę ciężko się od niej oderwać, ale również ciężko robić analizy, bo na nie po prostu nie ma czasu. W powieści „Gorączka i krew” dzieje się bardzo dużo! Polecam :)


Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Dragon.

Komentarze

  1. Thriller plus fantasy? Brzmi ciekawie :)
    Pozdrawiam Eli https://czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantasy to nie dla mnie. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój wzrok zawsze ląduje na Twoich zdjęciach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie nie jest to pozycja dla mnie ;)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.