Obserwatorzy

Wilk na rzeź. Ruth Rendell


Wydawnictwo Replika
Cykl: Inspector Wexford (tom 3)
Stron: 272
Data wydania: 29.01.2019 r.

Kolejny raz za sprawą Ruth Rendell przeniosłam się do ponurego i deszczowego Sussex. Tym razem Wexford i Burden muszą rozwikłać sprawę zaginięcia młodej kobiety Anity Margolis. Nic nie wskazuje na to by zniknięcie bogatej i rozkapryszonej Ann, jak często była nazwana, nosiły znamiona przestępstwa, do czasu aż w ręce śledczych trafi kartka z tajemniczą wskazówką.

Ruth Rendell pisze klasyczne kryminały osadzone w starej Anglii, postaci noszą epokowe ubrania i zwracają się do siebie sir, nie tak jak współcześnie po imieniu. To lubię w jej powieściach! Ten klimat dawnych lat, ten język, te obyczaje. Z przyjemnością sięgam po kryminały autorki. 


„Wilk na rzeź” poza śledztwem w sprawie zaginięcia czy domniemanej śmierci Anity Margolis dodatkowo pokazuje problem rasizmu. Tajemnicza kartka, którą inspektor Wexford otrzymuje, naprowadza na trop ciemnoskórego mężczyzny, a skoro jest innego koloru skóry, to przecież może być winny prawda? Co do samej sprawy jak to u Ruth mamy kilka wątków, które powoli odsłaniają prawdę, a zarazem kłamstwa przesłuchiwanych osób. Tempo jest niespieszne, a metody można, by rzec przestarzałe, ale za to mamy tu to, co jest największym atutem np. Sherlocka Holmesa, a więc dedukcję — wyciąganie wniosków na podstawie minimalnych śladów, kojarzenie wskazówek. 


Ja kolejny raz nie jestem zawiedziona! Ruth Rendell to kawał klasycznego kryminału w bardzo dobrym wydaniu. Do tego okładki tematycznie zgrane z powieścią. Wiem, nie ocenia się po okładce, ale na te aż miło spojrzeć ;) Polecam każdemu, kto szuka w kryminałach otoczki społeczno-obyczajowej, bo tej w powieściach Ruth Rendell na pewno nie brakuje.

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Replika.

Komentarze

  1. Kryminał z otoczką społeczno-obyczajową, to zdecydowanie coś, co lubię. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciesze się, że książka spełniła Twoje oczekiwania :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.