Obserwatorzy

"Nikt nie słucha starych ludzi" Iwona Wilmowska

Wydawnictwo Axis Mundi
Stron: 256
Cykl: Prywatne śledztwo Agaty Brok (tom I)
Data wydania: 15.06.2018 r.


Każdy, nawet największy fan danego gatunku musi sobie zrobić od niego chwilę oddechu, w końcu co za dużo to niezdrowo. Ja odskocznię od ciężkich kryminałów znalazłam w tych lekkich — komediach lub obyczajowych z trupem w tle. Tak poznałam książki Iwony Wilmowskiej z serii o Agacie Brok. Zapraszam na I tom Nikt nie słucha starych ludzi".


Agata to pracująca samotna trzydziestolatka, z dużym talentem do rozwiązywania zagadek. Kiedy jej ukochany wujek Antoni prosi ją, by przyjrzała się bliżej śmierci jego sąsiadki i przyjaciółki Leokadii, Agata postanawia mu pomóc. Policja uznała co prawda jej śmierć za samobójstwo, ale pan Antoni w tę wersję nie wierzy. Młoda dziewczyna z zapałem przystępuje do śledztwa, w którym pomaga jej kolega z pracy, Kermit.

Książka „Nikt nie słucha starych ludzi” to moje pierwsze spotkanie z autorką i jej stylem, który jest lekki i niewymuszony. Akcja może nie pędzi na łeb na szyję, a płynie w miarę jednolitym tempem, to nie brak w niej kilku zwrotów i zaskoczeń. Bohaterowie to zwyczajni ludzie, myślę, że każda osoba, która nie mieszka w domku jednorodzinnym, ma za sąsiada takiego pana Antoniego. Dobroduszny, poczciwy starszy pan z poczuciem humoru, u którego zawsze w miłej atmosferze można napić się herbaty.


„Nikt nie słucha starych ludzi” na pewno jest trochę komedią, trochę obyczajem, a kryminałem na samym końcu. Mamy bardzo dużo odniesień do życia głównej bohaterki Agaty, możemy ją poznać i zrozumieć, dlaczego wujek Antoni zajmuje w jej życiu tak ważne miejsce. Dlaczego godzi się na to prywatne śledztwo, choć doświadczenia jako detektyw nie ma żadnego. U jej boku pojawia się Kermit, bo od czego ma się przyjaciół? A może jednak kogoś więcej niż przyjaciela? 

Samo śledztwo jest bardzo typowe dla takich powieści, bohaterka wplątuje się w różne sytuacje, z których zgrabnie wychodzi, szuka, drąży i w końcu znajduje. Co, a może kogo? O tym przekonacie się, sięgając po „Nikt nie słucha starych ludzi". Na jedną rzecz chciałabym zwrócić Waszą uwagę, bo mimo że to komedia to jednak porusza dość istotną kwestię, otóż samotności starszych ludzi. Jak sam tytuł wskazuje, mało kto chce ich słuchać, a przecież dzięki swojemu doświadczeniu mają do powiedzenia bardzo dużo. 
„-Ech, pani Bożenko, co ja będę panią zanudzał swoimi problemami. Pani taka młoda, niech się pani cieszy życiem, a nie traci je na słuchanie narzekań takiego starego piernika jak ja.
- Panie Antoni. Bez takich ludzi jak pan, ten świat dawno zszedłby na psy”.

Z przyjemnością będę śledziła dalsze losy bohaterów!

Za egzemplarze dziękuję Iwonie Wilmowskiej oraz Wydawnictwu Axis Mundi.

Komentarze

  1. Jestem ciekawa tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa seria, poza tym ładne okładki :) Może się skuszę.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też lubię zrobić sobie czasem przerwę od kryminałów czy thrillerów i wtedy sięgam po obyczajówki lub romanse. O tej książce wcześniej nie słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie zaszkodzi zajrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam o tej serii, a widzę, że mogłaby mi się spodobać. Chętnie bym ją przeczytała. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy17/1/19

    Również pierwszy raz spotykam się z tą serią. Może kiedyś skuszę się ją przeczytać :D Pozdrawiam oraz dziękuję bardzo za odwiedziny ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię lekkie kryminały z tak zwanym przymrużeniem oka. Z przyjemnością przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czuje sie zachecona! ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czasem taki literacki oddech się przydaje, zwłaszcza gdy rzeczywistość nieco przytłacza...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zaciekawiłaś mnie, zapamiętam tytuł, chociaż częściej sięgam po mocny kryminał lub kryminał retro.

    OdpowiedzUsuń
  11. Być może dam szansę temu tytułowi. Jeżeli jest w miarę lekki to kiedyś zapewne go poznam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślę, że się zainteresuję, ale nie teraz :)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  13. Koniecznie muszę zapamiętać ten tytuł. Zapowiada się interesująco.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.