Obserwatorzy

"Siostry" Bernard Minier. Recenzja przedprzemierowa.

Wydawnictwo Rebis
Cykl: Martin Servaz (tom 5)
Tłumaczenie: Monika Szewc - Osiecka
Stron: 368
Data wydania: 15.01.2019 r.

Maj 1993. Zwłoki dwóch sióstr zostają znalezione na brzegu Garonny. Dziewczyny, ubrane w pierwszokomunijne sukienki, siedziały naprzeciwko siebie przywiązane do drzew. Młody Martin Servaz szybko zwraca uwagę na Erika Langa, autora porywających, pełnych okrucieństwa kryminałów, którego zamordowane siostry były fankami. Zarówno sposób ułożenia ciał, jak i specyficzny ubiór pasują do powieści „Panna w bieli”, stąd Erick ląduje na liście podejrzanych, jednak wkrótce po zatrzymaniu autora, do zbrodni przyznaje się student, który znał dziewczyny, a także książki Ericka Langa. Śledztwo zostaje zakończone, ale Servaza prześladują wątpliwości co do winy chłopaka. Mija dwadzieścia pięć lat od podwójnego morderstwa. W mroźną noc Erik Lang znajduje zwłoki swojej żony, która podobnie jak dwie siostry ma na sobie komunijną sukienkę...


„Siostry” są V tomem z serii o detektywie Martinie Servaz. W powieści autor stosuje przeskoki czasowe — mamy prolog z 1988 r., pierwsze śledztwo komisarza Martina w 1993 r., o którym czytaliście w opisie oraz czasy współczesne rok 2018, kiedy to pojawia się kolejna ofiara powiązana ze śledztwem sprzed lat. W międzyczasie dzieją się inne historie, które autor opisał w „Bielszy odcień śmierci”, „Krąg”, „Nie gaś światła” oraz „Noc”, a łączy je osoba Martina dlatego nie znając poprzednich tomów, nie wiedziałam skąd nagle, komisarz ma syna! U dołu strony znalazłam odnośnik, że wcześniejsze wydarzenia znajdują się w innej części. Cóż muszę je koniecznie nadrobić!



Bernard Minier napisał bardzo wciągający i bardzo mroczny thriller o ludzkich namiętnościach — o sławie, o silnym oddziaływaniu na drugą osobę, o fascynacji, która prowadzi do największych poświeceń oraz o wykorzystywaniu swojej pozycji względem drugiego człowieka. I nie chodzi tylko o sławnego pisarza Erika Langa, który doskonale zdawał sobie sprawę z uwielbienia, jakim jest darzony, ale również o policję, o przesłuchujących śledczych, którzy niejednokrotnie nadużywali swojej władzy. Czy każdy zatrzymany jest winny? Czy domniemana wina usprawiedliwia stosowaną wobec niego przemoc? Bernard Minier w „Siostrach” pokazał, jak cienka jest linia, po której przekroczeniu w nas samych zachodzą nieodwracalne zmiany. To thriller o mocnym podłożu psychologicznym, gdzie autor zagłębia się w motywy działania, rozkłada na czynniki pierwsze pobudki — to jest w nim fascynujące! Nie zrozumcie mnie źle, akcja pędzi lotem błyskawicy, jednak nie brak tu wnikliwej analizy przyczynowo-skutkowej, której źródło tkwi w ludzkim umyśle.

Dla mnie ta książka jest godna polecenia i warta przeczytania! Każdy fan thrillera czy kryminału o podłożu psychologicznym będzie zadowolony :) Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu REBIS.

Komentarze

  1. Nie znam tej serii i nie wiem kiedy i czy kiedykolwiek ją poznam ale jeśli polecasz to kto wie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na pewno będę chciała sięgnąć po całą :) Może się przekonasz do tych książek :)

      Usuń
  2. Zaciekawiła mnie ta książka. Lubie takie psychologiczne thrillery. Trochę tylko martwi mnie, że nieznajomość poprzednich części nie pozwoli mi do końca zrozumieć tej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najlepiej zacząć od pierwszej :) Watki są inne, ale życie komisarza już zachowuje ciąg ;)

      Usuń
  3. Nie czytałam poprzednich tomów z cyklu, może kiedyś nadrobię. :)

    P.S. Twoje córki świetnie sprawdzają się w roki modelek książkowych! :D

    Pozdrawiam serdecznie ♥♥
    Nie oceniam po okładkach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Na szczęście chętnie pozują :*

      Usuń
  4. Bardzo zainteresowała mnie ta książka, ale nie znam poprzednich części. Czy konieczne jest czytanie ich kolejności wydania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej zacząć od I Bo choć wątki są inne to jednak życie Martina to ciągłość i pewne rzeczy wynikają z tego co było.

      Usuń
  5. Na pewno przeczytam tę książkę, ale najpierw może sięgnę po poprzednie części. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie widziałam jeszcze negatywnej opinii o tej książce, a to coś musi znaczyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się nie dziwię, sama jestem zachwycona!

      Usuń
  7. Nooooo to musi być mroczna opowieść... może kiedyś i ja ją poznam:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię tego typu książki, wiec będę miała na uwadze. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie słyszałam o tej serii, ale po Twoim opisie wnioskuje, że akurat ten tom oferuje coś więcej niż przeciętny thriller na rynku. :) intrygująca i mroczna historia. Myślę, że mogłabym się w nią wciągnąć.

    OdpowiedzUsuń
  10. To pierwsze zdjęcie jest super! Oddaje klimat książki ;).
    Chętnie poznam tę powieść, lubię historie kryminalno-thrillerowe, więc to są moje klimaty ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcie idealnie pasuje :) Bardzo się cieszę, że moje dziewczyny chcą mi od czasu do czasu zapozować - wstrzelily się w temat :)

      Usuń
  11. Możliwe, że w przyszłości uda mi się przeczytać tę książkę i całą serię ;)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli Ci się uda na pewno nie będziesz żałowała :)

      Usuń
  12. O książce nie słyszałam, ale zdjęcia to mnie urzekły :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Widziałam, że Twoje zdjęcie wygrało konkurs, gratuluję! :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.