Obserwatorzy

"Morderczyni" Sarah A. Denzil


Wydawnictwo Filia
Cykl: Isabel Filding (tom 1)
Tłumaczenie: Grażyna Woźniak
Stron: 420
Data wydania: 16.01.2019 r.

„Morderczyni” Sarah A. Denzil otwiera cykl o Isabel Fielding i jest to bardzo mroczny początek. O co chodzi? Zapraszam?


7 lat wcześniej — czternastoletnia Isabel nie pamięta, co się stało i dlaczego mała Maisie zginęła, jednak nastolatka ma na rękach i ustach krew zamordowanego dziecka. Na podstawie znalezionych śladów oraz zeznań młodszego brata Isabel, Owena, sąd skazuje ją na pobyt w szpitalu psychiatrycznym o zaostrzonym rygorze. 7 lat po zatrzymaniu dziewczyny pracę w szpitalu zaczyna pielęgniarka Leah. Między dorosłą już Isabel, a Leah nawiązuje się nić przyjaźni, kobieta jest poruszona historią swojej podopiecznej i zaczyna wątpić w jej winę. Czy siedem lat temu sąd się pomylił i skazał niewinną osobę?




„Morderczyni” jest powieścią, której akcja nie pędzi na łeb na szyję, raczej toczy się leniwie, aż do kluczowego momentu. Nagły zwrot akcji uświadamia nam, że to niespieszne tempo po prostu miało uśpić naszą czujność! Skupiamy się na detalach i zaczynamy wchodzić w historię Isabel, coraz głębiej, zaczynają rodzić się pytania i pierwsze wątpliwości. To, co zrobiła, tworzy swoisty kontrast z jej osobą, którą poznajemy na oddziale — zamkniętą w sobie artystkę, kobietę o wrażliwej duszy, ale i niezwykle przenikliwym umyśle, świetnej obserwatorki. Czy ktoś, kto jest tak wyczulony na otaczający świat, może z zimną krwią zamordować?




Konstrukcja psychologiczna obu kobiet, bo w głównej mierze fabuła skupia się wokół Isabel oraz Leah, jest bardzo dobrze dopracowana. Od początku czułam, że jest coś nie tak, zarówno z Isabel jak i Leah, ale nie potrafiłam dojść do tego, co to jest. W pewnym momencie pomyślałam, że one mogą sobie pomóc wzajemnie, ale czy tak się stanie? Zostawię Was z tym pytaniem! Sprawdźcie, co z tego wyniknie, a gwarantuję, że emocji Wam nie zabraknie!



Lepszego miejsca niż szpital psychiatryczny na tego typu powieść nie mogłabym sobie wymarzyć. Rozległy teren otoczony murami, kilka bram wjazdowych pilnowanych 24h na dobę, do tego strażnicy wewnątrz — miejsce z którego nie da się uciec. Sarah A. Denzil nie poskąpiła nami informacji o kobietach, które w tej placówce przebywają — dzieciobójczynie, niedoszłe samobójczynie, to wszystko plus świadomość odizolowania sprawia, że odczuwamy ten specyficzny klimat na własnej skórze. Co w takim miejscu jest prawdą, a co tylko wytworem chorego umysłu?




Finał „Morderczyni” jest świetnym wprowadzeniem do kolejnego tomu, na który z niecierpliwością czekam. Polecam! Nie zawiedziecie się :) Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Filia.


Komentarze

  1. Przerażające zdjęcie z ręką! :D książkę mam na oku :)

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mnie zachęciłaś :D A okładka wygląda jak na tą z filmu :D
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Będę czytać, bo książka już czeka w moim biblioteczce. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Będę ją miała na uwadze przy wyborze w księgarni ; )

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  5. Szpital psychiatryczny.... ciężko. Nie wiem czy chce się w to zagłębiać

    OdpowiedzUsuń
  6. WOW. Jestem na tak, muszę to przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy22/1/19

    Nie przepadam zbytnio za takim gatunkiem książek, więc raczej książkę sobie odpuszczę :/ Pozdrawiam i dziękuję bardzo za odwiedziny ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. To musi być mocna książka... zaciekawiłaś mnie!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zainteresowała mnie ta książka... Lubię takie thrillery, a fakt, że to pierwsza część serii mnie bardziej zachęca ;).
    P.S. Świetne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  10. Też lubię takie klimaty i na pewno przeczytam tę książkę. Czuję, że przypadnie mi do gustu. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaciekawiłaś mnie bardzo ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Z pewnością zapisuję na listę. Brzmi bardzo interesująco.

    Serdecznie pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.blogsapot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam chrapkę na tę książkę, na pewno ją przeczytam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.