Obserwatorzy

"Latte z walerianą" Wanda Szymanowska - RECENZJA PRZEDPREMIEROWA -


Wydawnictwo Białe Pióro
Stron: 153
Data wydania: grudzień 2018

„Latte z walerianą" to moje pierwsze spotkanie z twórczością Wandy Szymanowskiej. Zapraszam :)

Anna jest niezależną, młodą kobietą, która pracuje w szkole jako nauczycielka historii. Jednak codzienne absurdy wyprowadzają ją z równowagi do tego stopnia, że uzależnia się od środków uspokajających. Dyrektor, nauczyciele, rodzice toczą boje przeciwko sobie, choć powinni stać po tej samej stronie barykady i mieć na uwadze przede wszystkim dobro uczniów. 

W „Latte z walerianą” Wanda Szymanowska poruszyła problem współczesnej szkoły, w groteskowym ujęciu pokazała ogromny wpływ rodziców na życie szkolne, roszczeniowe postawy i wymagania stawiane gronu pedagogicznemu, które ma nauczać i wychowywać (sic!) dzieci zgodnie z zasadami danego rodzica! Maksymalne efekty przy minimalnym zaangażowaniu młodzieży w naukę. Dyrektor, który powinien stać po stronie swoich pracowników, najczęściej ucieka przed odpowiedzialnością lub wskazuje „winnego” i ulatnia się jak najdalej od źródła konfliktu. Można zwariować? Można ;)

Główna bohaterka Anna to nauczycielka z powołania, z pasją, potrafi zjednać sobie sympatię uczniów. Z jednej strony kocha, to co robi, z drugiej chciałaby uciekać z miejsca pracy, najdalej jak się da. Szkoła jest głównym powodem nerwicy, którą zapija hektolitrami kawy i kropli walerianowych. Na szczęście w otoczeniu Anny jest kilka życzliwych jej dusz, a one potrafią wyciągnąć z dołka skuteczniej niż najlepszy antydepresant.

„Latte z walerianą” jest powieścią specyficzną, tak, chyba tak można powiedzieć. Pani Wanda operuje dość lekkim piórem, a do tego książka nie jest obszerna, natomiast mnie trochę brakowało w tym wszystkim humoru, albo może mnie po prostu śmieszy coś innego? Powieść mnie nie rozbawiła, ale warto dać jej szansę ze względu na poruszone w niej relacje szkoła-uczeń-rodzice, bo czego jak czego, ale co do realizmu niektórych zachowań czy to rodziców, czy uczniów, czy nauczycieli, nie można tej książce nic zarzucić.


Za przedpremierowy ebook dziękuję Autorce.

Komentarze

  1. Zaciekawiła mnie ta pozycja :)
    Jestem ciekawa, czy mnie również zabrakłoby tego humoru? Czy może jednak bym dostrzegła ;) Wiadomo, każdy ma inne poczucie humoru!
    Chętnie dam szansę.

    Pozdrawiam serdecznie
    Martyna Carlli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pozostaje Ci nic innego jak się przekonać :)

      Usuń
  2. A ja sobie odpuszczę :)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  3. Realizm to chyba największy atut tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Realizm szkoły XXI wieku na pewno jest zaletą tej ksiązki :)

      Usuń
  4. Opis podoba mi się, wydaje się że to mój klimat :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Tym razem to nie moje smaki i podziękuje. Czekam na kolejne Twoje propozycje ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pani Wanda, jest jedną z moich ulubionych autorek, więc na pewno przeczytam tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam :) Myślę, że ta ksiązka też Ci się spodoba :)

      Usuń
  7. Cenię autorkę za to, że potrafi pisać o trudnych sprawach w prosty sposób.

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie moja tematyka, choć jako nauczycielskie dziecko może powinnam przeczytać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie napisany artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.