Obserwatorzy

"Ciszej niż śmierć" Sarah Hilary


Wydawnictwo Czwarta Strona
Cykl: Marnie Rome (tom 4)
Tłumaczenie: Agnieszka Brodzik
Stron: 504
Data wydania: 05.09.2018 r.

Kryminały to gatunek, po który sięgam najchętniej. „Ciszej niż śmierć” to kolejna część z cyklu z  Marnie Rome. Zapraszam.

W Londynie dochodzi do serii pozornie niezwiązanych ze sobą napadów… Marnie Rome i Noah Jake ruszają w pościg za sprawcą przez skute lodem ulice. Wkrótce w domu rodzinnym komisarz Rome dochodzi do włamania. Ślady wskazują na to, że włamywacz dobrze zna to miejsce… W końcu Marnie i Noah stawią czoła przerażającej prawdzie: ktoś okrutnie pogrywa sobie z policją. Nagle wszystkie elementy śledztwa się łączą i sprawa przybiera bardzo osobisty wymiar. Okazuje się, że milczenie może niekiedy pomóc w przetrwaniu najgorszego, ale jego efekty potrafią być zabójcze.

Sprawiedliwość jest kluczem w tej powieści. Każda zbrodnia, której sprawcy zostają zatrzymani, znajduje swój finał w sądzie. Winny zostaje oskarżony i skazany, ponosi winę za swój czyn. Tylko czy więzienie zawsze jest wyrokiem sprawiedliwym? Czy ofiary lub ich bliscy mogą czuć satysfakcję, bo kara jest adekwatna do wyrządzonej im krzywdy? Sprawiedliwość, zadośćuczynienie, zemsta... W „Ciszej niż śmierć” granice między tymi pojęciami są bardzo płynne, przenikają się, łączą. Komisarz Rome przyjdzie zmierzyć się z przeciwnikiem o wielu twarzach, kimś, kto bardzo dobrze potrafi się ukryć, zamaskować. Kimś, kto dysponuje odpowiednimi narzędziami. Śledztwo w sprawie napadów, a także włamania ma wiele wątków, bo nie tylko sam czyn jest tu istotny. Jaki jest wspólny mianownik i kto „pociąga za sznurki”? Sprawdźcie, czy uda Wam się to rozwikłać, zanim autorka poda rozwiązanie.


Lubię powieści, w których kobieta ma silną i bezkompromisową osobowość. W „Ciszej niż śmierć” znajdziemy przynajmniej trzy takie bohaterki. Jedną z nich jest główna bohaterka komisarz Marnie Rome. Kobieta, która nie może uwolnić się od demonów przeszłości, ale nie pozwala im przejąć nad sobą kontroli. Nawet, wtedy kiedy śledztwo nabiera osobistego wymiaru, nadal pozostaje profesjonalistką. Każdy z bohaterów ma za sobą jakieś przeżycia, każdy w mniejszym lub większym stopniu zmaga się z własną przeszłością, każdy z nich musi podejmować decyzje, które paradoksalnie w dużej mierze odbijają się na ich życiu.

Sarah Hilary w książce porusza problem młodocianych gangów. Nastolatków, których życie w pewnym momencie uległo wykolejeniu. Przyczyn może być wiele, niekiedy sama dzielnica, w której się wychowują, rodzice lub ich brak, wypaczone wzorce, nieodpowiednie decyzje. W tej książce więcej jest mrocznej strony ludzkiej natury niż tej dobrej.


Jeżeli lubicie dobrze napisane i rozbudowane kryminały, to powinniście zaopatrzyć się w „Ciszej niż śmierć”. Jednak jest to 4 z cyklu o komisarz Marnie Rome, a warto je czytać od początku. Polecam :)

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona.



Komentarze

  1. Zapowiada się ciekawa książka! Przeczytam ❤

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam, że to bardzo dobra książka więc jak tylko będę miała okazję to przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna pozycja, ja też lubię kryminały, a takie sprawidliwe to już w ogóle ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam jeszcze tej serii... Lubię kryminały, ale rzadko je czytam. Ten mnie jakoś nie zachęca, więc chyba sobie daruję ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię dobry kryminał ale do tego nie poczułam "mięty" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię kryminały, w których zagadki rozwiązuje kobieta. Chętnie zapoznam się z serią.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cały ten cykl chętnie bym przeczytała. Jestem ciekawa rozwiązania zagadki. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tyle ciekawych książek a czasu tak mało :) Bardzo lubię kryminały i zagadki...

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda ciekawie, ale może nie być w moim guście. Fajne jest to zdjęcie z pomnikiem :) Jak zobaczyłam, to od razu się uśmiechnęłam :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Pamiętam jak rozważałem czy ją przeczytać i ostatecznie odpuściłem pod wpływem wielu innych nowości. Chyba popełniłem błąd!

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwszy raz słyszę o tym cyklu kryminałów, ale wygląda on jak coś, co zdecydowanie mogłabym polubić. Podoba mi się wiza trzech silnych bohaterek, bo stanowcze i zdecydowane kobiety to to, co w książkach lubię najbardziej :)

    Pozdrawiam cieplutko!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo chętnie poznam ten cykl! Świetna recenzja. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Będę chciała przeczytać :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Okładka jak i tytuł zapowiada coś dobre a po receznji myślę że w przyszłości po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)

Popularne posty

Polityka prywatnośći RODO

25 maja weszło w życie słynne RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Dlatego chciałbym Was poinformować co następuje ;) Administratorem bloga zksiazkanakanapie.blogspot.com jestem ja – Sylwia Prus. Kontakt do mnie: sylwia.prus85@gmail.com lub red_sonia@poczta.fm

Każdy kto zostawia komentarz na moim blogu/profilu na FB/ koncie na IG wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w postaci: adresu e-mail, imienia i nazwiska, nick’a oraz IP.Podanie danych przez Użytkownika zawsze jest w pełni dobrowolne.

Jako administrator informuje także, że stosuję na swoim blogu technologie pokazujące działania podejmowane przeze mnie na innych stronach tj. Facebook oraz Instagram.

Jako administrator powierzam dane platformie blogger (link do polityki prywatności: https://policies.google.com/privacy?hl=pl), na której znajduje się mój blog, oraz firmie Facebook - gdzie znajduje się mój fanpage oraz konto na Instagramie (link do polityki prywatności: https://www.facebook.com/privacy/explanation). Dane nie są przeze mnie gromadzone, przetwarzane ani udostępniane osobom trezcim.